وزیر بهداشت عنوان کرد: تولید واکسن مقابله با اومیکرون در کشور

خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: واحد برکت بتازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را ساخته که در راه پیشگیری بسیار کارگشا بوده و نمونه آنرا در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص تولید واکسن داشته باشد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان سامان داروی هشتم مشهد با اعلان اینکه نیازی به واردات واکسن کرونا نیست و تولید واکسن های ایرانی در واحدهای نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستووک و سیناژن نیازمان را تامین کرده اند، اشاره کرد: برکت بتازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را ساخته که در راه پیشگیری بسیار کارگشا بوده و نمونه آنرا در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص تولید واکسن داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون نه فقط توانایی تامین و تولید واکسن را در کشور داریم بلکه هم اکنون حدود ۴۰ میلیون واکسن در کشور موجود است و قسمتی از آن در کشور توزیع و بخش دیگر ذخیره شده است و نه فقط هیچ کمبودی در این خصوص نبوده، بلکه نیازی هم به واردات نیست، ضمن این که ۵ میلیون دوز آماده اهدا به دیگر کشورها بوده که یکی از آنها ونزوئلا با ۳۰۰ هزار دوز بوده است.

نابرای در واکسیناسیون، دلیل به انتها نرسیدن کروناست

عین اللهی با اعلان اینکه کشورمان آمادگی اهدا واکسن به کشورهای آفریقایی را دارد، اضافه کرد: یکی از نکاتی که باعث شده است که همه گیری بیماری کرونا در جهان به انتها نرسد، نابرابری در واکسیناسیون است به شکلی که تعدادی از کشورها همچون ایران از پوشش مناسبی دراین زمینه برخوردار می باشند اما در بعضی کشورهای آفریقایی ۶ درصد جمعیتشان واکسینه شدند و این امر سبب تغییر سویه ویروس می شود و امیدواریم که با اهدا واکسن ها بتوانیم در راه حل این بیماری در دنیا گام برداریم.

وی با اعلان اینکه شرکت داروسازی ثامن از شرکت های پیشرفته نه فقط درکشور بلکه در دنیاست و تمام سیستم های آن علمی و منحصر به فرد است، اشاره کرد: تولیدات این شرکت در زمینه محلول های دیالیز صفاقی بطور مستقیم به دست بیماران می رسد که این امر خدمت بسیار بزرگی به بیماران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباب پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان تاکید کرده اند و وظیفه خود می دانیم تا در راه خودکفایی کشور که گام های بلندی هم برداشته شده حمایت لازم را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از یک دهه قبل، مطالعه بر روی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی توسط گروهی از پژوهشگران برجسته دانشگاهی شروع گردید. بعد از چند سال تحقیق در آبان ماه ۱۳۸۷ شرکت سامان داروی هشتم با ماموریت تولید API تأسیس و پروژه فوق را تحت پوشش خود قرار داد و با سرمایه گذاری مناسب، ابتدا در مرکز رشد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران این طرح از مرحله آزمایشگاهی به تولید نیمه صنعتی رسید که بعد از طی آزمایشات مطالعه بالینی و گرفتن پروانه در آخر سال ۱۳۹۴، فاکتور هشت نو ترکیب انسانی با نام تجاری سافاکتو وارد بازار گردید و در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت. به موازات اقدامات فوق از سال ۱۳۸۹ عملیات ساخت سایت تولید صنعتی در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی در شهر مشهد شروع شد. این مجموعه در آخر سال ۱۳۹۵ آماده بهره برداری گردیده و امکان تولید محصولات متنوع بیوتکنولوژی را داراست.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.