توصیه محقق ایرانی در دانشگاه ویرجینیا؛ میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا کلیه های سالم داشته باشید

یسکافه: پژوهشگران برای حفظ سلامت کلیه ها، مصرف رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات را سفارش می کنند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، دکتر «شیرین پورافشار»، متخصص تغذیه در دانشگاه ویرجینیا، می گوید: «مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به شدت با سلامت مرتبط می باشد. زمانی که می بینیم بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه کمتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند، نگران اثرات کلی سلامتی شان هستیم. هنگام عرضه سفارش های تغذیه ای به بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه، مانند سفارش هایی برای کاهش مصرف پتاسیم، باید مراقب باشیم که بی جهت از مصرف میوه و سبزیجات سالم جلوگیری نکنیم.»
برای این مطالعه، محققان داده های در ارتباط با الگوهای تغذیه را از نظرسنجی های سلامت و تغذیه که بین سالهای ۱۹۸۸ و ۲۰۱۸ انجام شد، تحلیل و بررسی کردند.
محققان دریافتند که بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴، ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، مصرف میوه و سبزیجات شان کم بود.
بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، در مقایسه با ۴۱ درصد از افراد دیگر، مصرف کمی از میوه و سبزیجات داشتند.
و بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان مبتلا به بیماری مزمن کلیه، الگوی مصرف کمی داشتند.
به گفته مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، بیماری مزمن کلیوی زمانی اتفاق می افتد که کلیه ها قادر به دفع مواد زائد از خون فرد نیستند. این وضعیت می تواند منجر به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته شود.
گاهی اوقات به بیمارانی که به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند گفته می شود که مصرف پتاسیم را کاهش دهند، ماده معدنی که معمولا در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
به گفته نویسندگان این مطالعه، مطالعات بیشتری برای تعیین این که آیا مصرف کم میوه و سبزیجات علت یا نتیجه بیماری مزمن کلیه است یا عوامل دیگری در آن دخیل هستند، مورد نیاز است.
علاوه بر این، محققان گفتند که مطالعات بیشتری برای درک ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و بیماری مزمن کلیه مورد نیاز است.
محققان امیدوارند از راه این مطالعه و مطالعات مشابه، بتوانند افراد سالم و بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی را تشویق کنند تا در مصرف میوه ها و سبزیجات با گنجاندن انواع و مقادیر بیشتر میوه ها و سبزیجات فرآوری نشده یا کم فرآوری شده در زندگی روزمره خود تجدید نظر کنند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.