رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: استفاده از پلاسماتراپی برای درمان سرطان

به گزارش یسکافه، لرستان رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: مادر حال حاضر همین فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما را به سامانه تبدیل کردیم و برای درمان سرطان پلاسماتراپی را راه اندازی کردیم.
محمد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار نمود: در حوزه آب و خاک، کشاورزی، سلامت یک دامنه گسترده از فعالیت ها را شروع کردیم.
وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه پلاسمای سرد که دست آورد بزرگی بوده و ابررسانا که حوزه آینده انرژی است، دست آوردهایی داشتیم، اظهار داشت: سالهاست از پلاسما برای تغییرات مداری ماهواره ها استفاده می نمایند، بعنوان مثال ماهواره های سنجشی را تا ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری تنظیم می کنند و با موشک به فضا می فرستند و کار انتقال مداری آنرا تراستر پلاسمایی انجام می دهد که کار بسیار متفاوتی است.
اسلامی ضمن اشاره به اینکه ما هم اکنون در همین فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما را به سامانه تبدیل کردیم و برای درمان سرطان پلاسماتراپی را راه اندازی کردیم، بیان نمود: این سامانه برای گرفتن مجوز اخلاق این تکنولوژی اقدام شده و چند روز گذشته برای نخستین بار در کشور سه نفر از بانوان تحت پلاسما تراپی قرار گرفتند، بخصوص بیماری سرطان سینه بانوان که یکی از معضلات پر آزار بانوان است و عوارض جانبی زیادی دارد، بتواند این بیماری را بسته به وضعیت سلول سرطانی که دارد، با چند جلسه بدون عوارض درمان کند که این درمان برای نخستین بار راه افتاده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: همینطور در حوزه پلاسما بحث پسته را داریم که از آفت ها رنج می برد، سامانه آنرا ساخته و در حال صنعتی سازی آن هستیم.
وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه آب سنگین و ترکیبات دوتریم مهم ترین تحول اساسی و دگرگون کننده سیستم دارویی در دنیاست، اضافه کرد: یعنی سیستم داروهای شیمیایی که اقتصادی و تجارت بزرگی را هم به وجود آورده امروز در خانواده دوتریم که از خانواده آب سنگین است ایجاد می شود.
اسلامی بیان نمود: سریعترین دست آوردی که داشتیم و چند ماه پیش کارخانه آنرا افتتاح کردیم، قطعه غربالگری نوزادان است که کیت آنرا ۱۶۰۰ دلار می خرند، اگر این قطعه را شرکتهای خصوصی می خواستند بخرند تعداد آن محدود خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: وقتی با یک قطعه می توانید یک قطره خون یک نوزاد سه تا هفت روزه را با این کیت آنالیز کرده و ۵۶ بیماری مانند بیماری متابولیک را تشخیص دارد، وقتی در همین سن با تغذیه و مراقبت درمان گردد دیگر یک عمر بیماری را به خود و خانواده تحمیل نمی کند و برای جامعه هزینه ندارد که این دست آورد همین حوزه فناوری هسته ای است که در بخش صنعت دارد.
وی اظهار داشت: هم از لحاظ اقتصادی شکوفایی دارد هم از لحاظ فناوری، چون قدرت ساز بوده و مؤلفه قدرتی است و دیگر کشورها برنمی تابند که ما آنرا داشته باشیم و ما از این مرز عبور کردیم و درحال گسترش ظرفیت های خودمان هستیم.
اسلامی ضمن اشاره به اینکه از همه مهم تر برق است، اظهار داشت: فرانسوی ها که در مبحث اتمی در طول تاریخ بیشترین ظلم را به ما کردند و بیشترین مزاحمت را در مذاکرات بر روی چرخه سوخت هسته ای برای ما داشتند، ۷۴ درصد برق خویش را با نیروگاه های اتمی تولید می کنند و ما پس از این همه سال تنها یک نیروگاه اتمی تولید برق داریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما یک هدف گذاری ۱۰ هزار مگاواتی داریم که بتوانیم با نیروهای بومی کار نماییم و کار را تا جایی ببریم که جمهوری اسلامی ایران خودش طراح و سازنده نیروگاه های اتمی باشد.
وی تاکید کرد: حوزه اتمی بالاترین درجه اعتباری را به لحاظ استانداردی دارد و کشوری که به این درجه اعتباری برسد یعنی از صنعت با قابلیت بالا بهره مند است.
اسلامی بیان نمود: برای سامانه گاما ۱۲ پورت شناسایی کردیم، جایی که کانون بار و تولید است و برای لرستان هم حرفی نداریم، در این رابطه با استاندار و دانشگاه های لرستان مذاکره می نماییم.
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: لرستان در بخش تولید انار احتمالا با آفت کرم گلوگاه مواجه می باشد که در این حوزه کارهایی انجام شده، اگر مگس مدیترانه ای به اینجا آمده باشد در این حوزه هم می توانیم کمک نماییم.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر در استان هایی مانند لرستان، جذابیت های علمی و فناوری را افزایش بدهیم خود به خود توسعه اشتغال در آن اتفاق می افتد.
اسلامی اضافه کرد: در زمینه درختان بلوط هم رایزنی هایی با استانداری انجام می دهیم که در این حوزه هم ورود نماییم، اما در زمینه آفت درختان انار می توانیم به سرعت ورود نماییم.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.