سفارش های وزارت بهداشت به زائرین اربعین

به گزارش یسکافه، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به زائرین اربعین حسینی سفارش کرد برای داشتن سفری توام با سلامتی، دوره واکسیناسیون کرونا خویش را تکمیل کنید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر فرشید رضایی با بیان این مطلب اضافه کرد: زائرین اربعین اگر از آخرین تاریخ تزریق واکسن شان بیشتر از شش ماه گذشته است، واکسن کرونا دز یادآور را تزریق کنند.
وی تصریح کرد: زائرین عزیز اربعین در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده نمایند.
تمرین پیاده روی
وی افزود: زائرین از چند روز پیش از اربعین، پیاده روی منظم داشته باشند و برای سلامتی زانوها، هنگام پیاده روی از عصا استفاده نمایند. از کفش راحت و مخصوص پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله ای استفاده نمایند. از کوله پشتی مناسب بهره برده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند.
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: لیست وسایل ضروری همراه زائرین داروهای بیماری های زمینه ای برای 10 روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک (برای جلوگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون، چراغ قوه باشد.
استراحت در فواصل زمانی معین
فرشیدی با بیان اینکه زائرین در فواصل زمانی منظم، به خود استراحت دهند و از مواجهه طولانی مدت با آفتاب اجتناب کنند، اضافه کرد: برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید خورشید از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب، استفاده نمایند. لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی به تن کنند.
وی بیان داشت: زائرین در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند. در اماکن شلوغ و پر تجمع، از ماسک استفاده نمایند و در صورت داشتن علائم بیماری، ماسک بزنند و از دیگران فاصله بگیرند و به مراکز درمانی اطلاع دهند.
وبا یک اسهال عفونی خطرناک است
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه وبا یک اسهال عفونی خطرآفرین است که از راه آب، غذا و دست آلوده منتقل می شود، اظهار داشت: لازم است زائرین به صورت منظم دست های خویش را با آب و صابون بشویند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده نمایند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، فرشیدی اضافه کرد: زائرین اربعین از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، اجتناب کنند. اگر با تب، سرفه، ضایعات پوستی اسهال و استفراغ مواجه گشتند، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.
قرنطینه بعد از بازگشت
او در آخر از زائرین اربعین خواست بعد از بازگشت از سفر قرنطینه را رعایت نمایند و به خصوص از خانم های باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای و نقص ایمنی فاصله بگیرند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.