گزارش انجمن سرطان آمریکا؛ نوشیدنی های گازدار و افزایش احتمال مبتلا شدن به سرطان های مرگبار

به گزارش یسکافه، تحقیقات جدید دلیل دیگری بر کاهش مصرف نوشابه های گازدار را عرضه می کنند: نوشیدن بیش از اندازه نوشیدنی های شیرین امکان دارد خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش دهد.

به گزارش خ برنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «مارجوری مک کالو»، سرپرست تیم تحقیق و مدیر ارشد علمی تحقیقات اپیدمیولوژی در انجمن سرطان آمریکا، توضیح داد: «نوشیدنی های شیرین شده با شکر از عوامل خطر شناخته شده برای افزایش وزن، اضافه وزن و چاقی هستند.»
بر اساس این مطالعه، به نظر می آید نتایج در ارتباط با شاخص توده بدنی بالاتر شرکت کنندگانی است که به صورت منظم این نوشیدنی های شیرین شده با قند را مصرف می کردند.
محققان از داده های یک مطالعه جلوگیری از سرطان استفاده کردند و به دنبال ارتباط بین این نوشیدنی ها و همه انواع سرطان ها، سرطان های در رابطه با چاقی و ۲۰ نوع سرطان بودند.
آنها شرکت کنندگان را از سال ۱۹۸۲، زمانی که بیشتر از ۹۳۴ هزار نفر بدون سرطان اطلاعاتی در مورد مصرف نوشیدنی عرضه کردند، تا سال ۲۰۱۶ دنبال کردند.
محققان دریافتند که بیشتر از ۱۳۵ هزار شرکت کننده تا سال ۲۰۱۶ بر اثر سرطان جان خویش را از دست داده اند.
در حالی که نوشیدن بیشتر از دو نوشیدنی شیرین شده با قند در روز در مقایسه با افرادی که هیچ یک از این نوشیدنی ها را مصرف نمی کردند با مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط نبود، اما با افزایش ریسک ابتلاء به سرطان های در رابطه با چاقی همراه بود.
مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند با افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ و کلیه مرتبط بود.
در شرکت کنندگانی که نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی مصرف می کردند، خطر ابتلاء به سرطان پانکراس (لوزالمعده) هم افزایش پیدا کرد.
مک کالو در بیانیه خبری انجمن سرطان آمریکا اظهار داشت: «این نتایج باید خط مشی عمومی در مورد مصرف نوشیدنی های شیرین را برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان برای مردان و زنان نشان دهد.»

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.