تفاوت های علائم بیماری آنفلوآنزا با کرونا

به گزارش یسکافه، یک پزشک داخلی ضمن اشاره به شباهت ها و تفاوت های علائم مبتلا شدن به کرونا و انفلوآنزا اظهار داشت: دوره نهفتگی کرونا نسبت به آنفلوآنزا طولانی تر بوده و مسری تر است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر بهاره شاطری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پزشک داخلی، واکسیناسیون را از طریق های جلوگیری از آنفولانزا بخصوص برای گروههای پرخطر دانست و اظهار داشت: علایم تزریق این واکسن تا حدی شبیه به علایم آنفولانزاست و امکان دارد تب و بدن درد خفیفی در فرد به وجود آید که با مصرف استامینوفن برطرف می شود که این علایم قابل سرایت به دیگر افراد نیست.
این پزشک داخلی با اشاره به اینکه همه گروههای سنی می توانند این واکسن را دریافت نمایند، اضافه کرد: در بعضی افراد به علت آنکه در گروههای پرخطر قرار می گیرند، تزریق واکسن اولویت بیشتری دارد.
وی ضمن اشاره به زمان طلایی تزریق این واکسن بیان نمود: بهترین فرصت تزریق این واکسن شهریور ماه تا اوایل پاییز است.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اظهار داشت: افرادی که علایم دارند بهتر است بعد از بهبودی علایم، واکسن را تزریق کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد شباهت ها و تفاوت های آنفولانزا و کرونا خاطرنشان کرد: هر دو بیماری تنفسی هستند و علائمی مانند تب، گلودرد، سرفه، گرفتگی و آبریزش بینی، بدن درد، علایم گوارشی در هر دو بیماری دیده می شود.
وی اظهار داشت: تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی و ضایعات پوستی درصد مبتلا شدن به کرونا را تا حد زیادی بالا می برد که در آنفولانزا نادر است مگر آنکه بیمار گرفتار ذات الریه شود. همینطور دوره نهفتگی کرونا طولانی تر بوده و مسری تر است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.