آمار جهانی کرونا فوت بیشتر از ۶ و شش دهم میلیون بیمار تاکنون

به گزارش یسکافه، بنابر جدید ترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تابحال به ۶۵۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۸۵ بیمارتایید شده و همینطور ۶۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۷۴ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور برپایه جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیشتر از ۱۰۱.۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
در اروپا هم الان فرانسه با ثبت بیشتر از ۳۸.۴ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار مبتلا شدن در میان کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، الان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۱۰۱، ۲۶۳، ۶۳۵ ۱، ۱۰۹، ۷۲۵ ۲ هند ۴۴، ۶۷۵، ۹۱۳ ۵۳۰، ۶۵۸ ۳ فرانسه ۳۸، ۴۵۸، ۴۲۱ ۱۵۹، ۶۱۱ ۴ آلمان ۳۶، ۷۵۸، ۹۲۶ ۱۵۸، ۹۶۶ ۵ برزیل ۳۵، ۶۰۳، ۲۲۱ ۶۹۰، ۹۰۶ ۶ کره جنوبی ۲۷، ۷۲۸، ۴۸۲ ۳۱، ۰۶۹ ۷ ژاپن ۲۵، ۹۵۰، ۶۴۹ ۵۱، ۵۱۲ ۸ ایتالیا ۲۴، ۷۰۹، ۴۰۴ ۱۸۲، ۴۱۹ ۹ انگلیس ۲۴، ۰۵۳، ۵۷۶ ۱۹۷، ۷۲۳ ۱۰ روسیه ۲۱، ۶۵۸، ۰۵۶ ۳۹۲، ۵۶۰ همینطور ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۰۵ مورد مبتلا شدن و ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.