این علامت هم نشانه اوتیسم است

به گزارش یسکافه، خراسان رضوی علایم مبتلا شدن به اوتیسم از ۱۸ ماهگی قابل تشخیص و شامل موارد مختلفی ازجمله تغییر در لحن صداست.
به نقل از هلث، موسسه تحقیقات اوتیسم سفارش می کند، باآنکه تشخیص این بیماری به پزشک نیاز دارد اما والدین و مراقبان باید از علایم آن آگاه باشند. کودکان مبتلا به اوتیسم امکان دارد علایم اجتماعی، ارتباطی و رفتاری مختلفی داشته باشند.
به قول این موسسه که مقر آن در کالیفرنیاست، این علایم می تواند شامل مشکل در برقراری ارتباط با افراد دیگر باشد که اغلب در اوایل کودکی آشکار می شود.
یک متخصص حائز شرایط می تواند هرگونه تاخیر در رشد گفتار و ارتباطات غیرکلامی را ارزیابی کند.
سرنخ دیگر می تواند لحن صدا باشد. به قول این موسسه، بعضی از افراد مبتلا به اوتیسم امکان دارد در تنظیم یا تعدیل لحن صدای خود مشکل داشته باشند. آنان امکان دارد خیلی بلند، خیلی آرام یا با صدایی یکنواخت صحبت کنند.
تماس چشمی ضعیف یا اجتناب از تماس چشمی، یکی دیگر از علایم رایج است. کودک مبتلا به اوتیسم همینطور امکان دارد در تشخیص و استفاده از حالات چهره، حرکات فیزیکی و زبان بدن کلی مشکل داشته باشد.
رفتارهای تکراری نشانه های رفتاری رایجی هستند که می تواند شامل چرخیدن یا تکان دادن دست ها و بازوها یا گرفتن انگشتان در مقابل چشمانشان باشد.
کودکان مبتلا به اوتیسم امکان دارد با اسباب بازی ها یا اشیاء دیگر به روش های غیر معمول بازی کنند؛ شامل چرخاندن مکرر کلیدها یا چرخاندن خستگی ناپذیر سکه ها باشد.
رفتارهای تشریفاتی، مانند خوردن غذاهای یکسان در هر وعده غذایی یا ناراحت شدن خیلی زود بعد از هر تغییری در برنامه ها می تواند نشانه دیگری باشد.
بعضی از افراد در طیف اوتیسم امکان دارد با کوبیدن سر خود به دیوار، گاز گرفتن دست یا خاراندن پوست خود صدمه ببینند. این موسسه تصریح کرد که نگاههای پزشکی، حسی، تغذیه ای و رفتاری زیادی برای درمان این رفتارها وجود دارد.
اگر فرزند درگیر خودآزاری است، والدین باید فوراً با پزشک کودک خود صحبت کنند.
شرایط ویژه ای می تواند با اوتیسم ازجمله تشنج، حساسیت های حسی، اضطراب، اختلالات خواب و اختلالات گوارشی، متابولیک و سیستم ایمنی همراه شود.
جهت کمک به تشخیص اوتیسم و درمان رفتارها و شرایط، همزمان با پزشک تماس بگیرید.
بزرگسالانی که این علایم را دارند هم امکان دارد مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شوند که احیانا به علت افزایش آگاهی و غربالگری است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.