عربستان یک شرط به حج اضافه کرد

یسکافه: عربستان درحالی محدودیت های کرونا را برای سفر حج تمتع کنسل کرده بود که اینک، وزارت حج این کشور، از الزام تزریق سه نوع واکسن برای حضور در مناسک حج آگاهی داده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، روزنامه چاپ عربستان سعودی گازت به نقل از وزارت حج و عمره عربستان نوشته است واکسیناسیون کووید ۱۹، همچنان شرط انجام حج است.
وزارت حج و عمره عربستان تایید کرد: زائرانی که مایل به ادای حج امسال (۱۴۴۴ هجری قمری/ ۱۴۰۲ خورشیدی) هستند موظفند تمام دُزهای واکسیناسیون کووید-۱۹ را تکمیل کنند.
این وزارتخانه همین طور اعلام نمود: زوار حج امسال (۱۴۴۴ هجری قمری) نیز باید واکسن مننژیت و واکسن آنفلوآنزای فصلی را دریافت نمایند.
بنابر اظهارات مقامات وزارت حج و عمره عربستان، الزامات بهداشتی برای انجام مناسک حج شامل مبتلا نبودن زائر به بیماریهای مزمن و حاد یا بیماریهای عفونی است.
توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان در عین حال تصریح کرد که این کشور بعد از سه سال محدودیت برای جلوگیری از شیوع احتمالی کووید-۱۹، تمام شرایط سنی را برای زوار کنسل کرده است.
عربستان که به مدت سه سال از زمان همه گیری کرونا، حج را محدود و با جمعیت غالب ساکنان در این کشور برگزار کرد، بتازگی از لغو آن محدودیت ها و همین طور قید و شرط های سنی برای حج ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ خورشیدی) آگاهی داده است. بر این اساس مقامات حج ایران که بتازگی تفاهم نامه حج را در عربستان امضا کرده اند از بازگشت سهمیه ایران به ۸۵ هزار نفر خبر دادند.
این کشور در حج گذشته سهمیه کشورها را به نصف رساند و فقط به افراد کمتر از ۶۵ سال اجازه حضور در مناسک حج واجب را داد و همین طور تزریق تعداد کمی از واکسن های کووید را مورد پذیرش اعلام نمود. عربستان هنوز درباره ی محدودیت در انواع واکسن های کووید ۱۹ برای حج پیش رو اظهار نظری نداشته است.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.