نشانه شبانه کمبود ویتامین ب ۱۲ چیست؟

به گزارش یسکافه، خراسان رضوی حدود یک چهارم افراد امکان دارد کمبود ویتامین ب ۱۲ داشته باشند و نتایج مطالعات نشان می دهد که خواب ضعیف می تواند نشانه کمبود این ویتامین باشد.
به نقل از هلث، بر پایه نتایج مطالعه کنونی، کمبود این ویتامین همینطور سایر ریزمغذی ها باکیفیت پایین خواب و استفاده از داروها برای خواب مرتبط می باشد.
محققان دریافته اند که کمبود نیاسین، منیزیم، کلسیم و فیبر غذایی با خواب کوتاه مرتبط می باشد.
علایم شایع تر، بخصوص در کمبود ویتامین ب ۱۲، شامل رنگ پریدگی یا زردی پوست است؛ ته رنگ زرد در اطراف چشم و یا در سفیدی چشم.
کمبود ویتامین ب ۱۲ با مشکلات عصبی هم مرتبط می باشد. این مورد امکان دارد به صورت سوزن و سوزن یا بی حسی، بخصوص در پاها ظاهر شود.
سایر علایم روانی کمبود ویتامین ب ۱۲ شامل مشکلات تمرکز، افسردگی، گیجی و حتی فراموشی است.
ردیابی مستقیم این علایم در کمبود ویتامین ب ۱۲ امکان دارد دشوار باشد چونکه می تواند به علل مختلف دیگری ارتباط داشته باشد.
حدود یک چهارم افراد امکان دارد کمبود ویتامین ب ۱۲ داشته باشند. بزرگسالان زیر ۶۵ سال به حدود ۱.۵ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ در روز نیاز دارند.
ویتامین ب ۱۲ معمولاً از راه رژیم غذایی توسط بدن به دست می آید. غذاهای حاوی ویتامین ب ۱۲ شامل لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ است. سایر منابع خوب ویتامین ب ۱۲ شامل مرغ و شیر کم چرب است. غلات صبحانه غنی شده هم حاوی ویتامین ب ۱۲ هستند.
نتیجه گیری در مورد رژیم غذایی و ریزمغذی ها از مطالعه ای حاصل می شود که داده های نظرسنجی ملی سلامت و ارزیابی تغذیه را تحلیل و بررسی کرد که به صورت منظم از هزاران نفر در ایالات متحده نظرسنجی کرده است.
نویسندگان این مطالعه نتایج را چنین توضیح دادند؛ خواب کوتاه به صورت قابل توجهی با بیشترین تعداد مواد مغذی مرتبط بود که ارتباط معکوس با مصرف منیزیم، نیاسین، ویتامین D، کلسیم و فیبر رژیمی را نشان میدهد.
این مطالعه همینطور سطوح پایین ویتامین ب ۱۲ را با خواب بدتر مرتبط دانست.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.