یافته جدید در رابطه با ارتباط آنفلوآنزا با حمله قلبی

به گزارش یسکافه، مطالعه ای جدید نشان داده است افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می شوند تا ˮیک هفتهˮ بعد از تشخیص این ویروس، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان سلامت می گویند که این خطر در هفت روز اول بعد از مثبت شدن جواب آزمایش مبتلا شدن به ویروس در یک فرد، می تواند بیشتر باشد.
به قول کارشناسان، این نتایج بر اهمیت برنامه واکسیناسیون آنفلوانزا و همینطور آگاه کردن پزشکان معالج بیماران مبتلا به آنفلوانزا از علایم حمله قلبی تاکید دارد.
گروهی از متخصصان هلندی نتایج آزمایش های ۱۶ لابراتوار در سرتاسر هلند را تحلیل و بررسی و آنها را با سوابق مرگ و بستری شدن در بیمارستان مقایسه کردند. لابراتوار ها بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹، حدود ۲۶ هزار و ۲۲۱ مورد مبتلا شدن به آنفلوانزا را تایید نموده اند.
بر طبق این مطالعه که ماه آوریل به کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی در کپنهاگ عرضه شد، بیشتر از یک سوم (۳۵ درصد) از بیمارانی که گرفتار حمله قلبی شدند به هر علتی طی یک سال بعد از تشخیص آنفلوآنزا، جان خویش را از دست دادند.
پژوهشگران محاسبه کردند که احتمال حمله قلبی در افراد، هفت روز بعد از تشخیص آنفلوانزا ۶.۱۶ برابر بیشتر از سال قبل یا پس از آن بود و همینطور زمانی که آنها داده ها را از سوابق مرگ ومیر حذف کردند، افزایش ریسک حمله قلبی در هفته اولِ تشخیص بیماری، ۲.۴۲ برابر بیشتر از سال قبل یا پس از مبتلا شدن به آن بود.
کارشناسان چنین نظر می دهند که ترکیب واکنش بدن به ویروس آنفلوآنزا و توانایی ویروس در ایجاد “چسبندگی” بیشتر خون می تواند سبب این ارتباط باشد.
دکتر “آنه مارین دو بوئر”، نویسنده اصلی این مطالعه از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، اظهار داشت: نتایج مطالعات ما راهبردهای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا همچون واکسیناسیون را تایید می کند. آنها همینطور بر افزایش توجه پزشکان و بیماران مبتلا به آنفلوانزای بستری در بیمارستان به علایم حمله قلبی تاکید می کنند.
وی تصریح کرد: باآنکه از نتایج بررسی ما معلوم نیست آیا مبتلایان به آنفلوآنزای خفیف هم در معرض خطر هستند یا نه اما عقل حکم می کند که آنها هم از این ارتباط آگاه باشند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.