اسحاقی خبر داد بازدید اعضای کمیسیون بهداشت ار دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت

به گزارش یسکافه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نشست مشترک این با رئیس سازمان انرژی اتمی و بازدیدی از دستاوردهای این سازمان در حوزه سلامت اطلاع داد.
سلمان اسحاقی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان نشست مشترکی با رئیس و معاونان سازمان انرژی اتمی داشت و بازدیدی از دستاوردهای این سازمان در حوزه سلامت صورت گرفت؛ آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی در مورد بحث سلامت و امنیت غذایی، تولید رادیوداروها و تأثیر مفید این داروها و بیمارستان ها و بیماران عرضه کرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی توانسته در قسمت آفت زدایی و مقابله با از بین رفتن محصولات کشاورزی توفیقات خوبی داشته باشد، اظهار داشت: این سازمان دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت و امنیت غذایی داشته است؛ رویکرد سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم ورود جدی به حوزه سلامت، امنیت غذایی و استفاده از پرتودهی با دو هدف از بین بردن آفات و سموم و ماندگاری مواد خوراکی و بحث سلامت است که تولید رادیوداروها در سرطان همچون دستاوردهای بزرگ این سازمان به حساب می آید.
اسحاقی اضافه کرد: فناوری هسته ای در حوزه سلامت و امنیت غذایی می تواند تأثیر بسزائی در جامعه بخصوص در ارتباط مستقیم با این حوزه ها داشته باشد. باید در برنامه هفتم به دغدغه های سازمان انرژی اتمی توجه گردد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.