وزیر بهداشت خبر داد: افتتاح ۲۰۰۰ خانه بهداشت تا یک سال آینده

به گزارش یسکافه، خراسان شمالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح۲۰۰۰ خانه بهداشت تا یک سال آینده اطلاع داد.
دکتر بهرام عین الهی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: راه اندازی خانه های بهداشت یکی از مواردی بوده که دولت به دنبال اجرای آن بوده که ۲۰۰۰ خانه بهداشت افتتاح شده و ۲۰۰۰ خانه بهداشت دیگر هم تا یک سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که رئیس جمهور به ما تاکید کرده استفاده از نیروهای مردمی است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰۰میلیارد تومان خیران سلامت به ما کمک کردند و کمک خیران سلامت در سال قبل به دو برابر افزوده شد و به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
دکتر عین الهی افزود: بیمارستان سازی، خانه های بهداشت، مراکز جامع درمان و اهدای دستگاهها همچون پروژه هایی بوده که توسط خیران سلامت انجام شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن طرح خوب دیگری با نام طرح سلامت خانواده آغاز نموده ایم که در آن هر ایرانی با کد ملی، پرونده سلامت خواهد داشت که مراقبان بهداشت در منازل مردم حضور پیدا می کنند و از وضعیت عمومی فرد آگاه می شوند و پرونده ای را برای آن شخص می سازند. البته این طرح در سطح کشور در ۹۱ شهرستان به صورت آزمایشی در حال انجام می باشد.
وی در رابطه با پروژه های اجرایی در حوزه سلامت در خراسان شمالی هم اظهار داشت: حدود ۵ هزار و ۱۹۰میلیارد تومان پروژه هایی بوده که برای اجرای آن در این استان اعتبار اختصاص یافته و از این مقدار ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۱۵۶پروژه در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: همینطور حدود ۲۸ پروژه هم کلنگ زنی آن انجام شده که امار قابل قبولی است.
به قول دکتر عین الهی افتتاح دپارتمان تشخیص قلب، شرکت میهن همچون پروژه هایی است که امروز در این استان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: طی امروز از طرح هوشمند سازی بیمارستان امام حسن(عج) بازدید خواهد شد و یکی از کارهای مهمی که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد اینست که بحث دیجیتال و هوشمندسازی گسترش یابد.
وی بیان کرد: از همه مدیران جهادی استان قدردانی می کنم چونکه پیشرفتی که در اجرای پروژه ها انجام شده، پیشرفت چشم گیری است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.