گزارش محققان؛ مکمل های زنجبیل ممکن است در درمان بیماری های خودایمنی مفید باشند

به گزارش یسکافه، تحقیقات جدید نشان داده است زنجبیل امکان دارد به مدیریت التهاب در بیماری های خودایمنی کمک نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان داده است که مکمل های زنجبیل امکان دارد یک رویکرد امیدوارکننده برای مدیریت التهاب در افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی عرضه کنند.
این مطالعه بر توانایی زنجبیل برای تأثیرگذاری بر نوتروفیل ها تاکید می کند و آنها را کمتر مستعد ابتلاء به NETosis می داند؛ فرآیندی که با التهاب و بیماری های خودایمنی مختلف مرتبط می باشد.
از آنجاییکه بیماران بیشتر به داروهای طبیعی مانند زنجبیل برای کاهش علایم روی می آورند، محققان مشتاق هستند تا پتانسیل درمانی آنرا بیشتر بررسی نمایند، بخصوص برای بیماری هایی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و حتی کووید ۱۹.
در این مطالعه جدید، محققان چگونگی تاثیر زنجبیل بر نوتروفیل ها، نوعی گلبول سفید را شرح می دهند.
تمرکز اولیه روی فرایند NETosis یا تشکیل ساختارهایی به نام تله های خارج سلولی نوتروفیل (NETs) بود.
NETosis فرآیندی است که در آن سلول های ایمنی خاص (نوتروفیل ها) NET ها را تولید می کنند. این NET ها از مواد DNA ترکیب شده با پروتئین هایی تشکیل شده اند که می توانند باکتری ها را از بین ببرند.
محرک های مختلف، مانند عفونت ها، پاسخ های ایمنی و سیگنال های سلولی خاص، می توانند این فرایند تشکیل NET را فعال کنند.
یافته های این تحقیق نشان داده است که وقتی افراد سالم زنجبیل مصرف می کنند، نوتروفیل های آنها را کمتر مستعد ابتلاء به NETosis می کند.
این کشف خیلی مهم است چونکه NET ها، شبیه تارهای میکروسکوپی، می توانند التهاب و لخته شدن را تقویت نمایند، عواملی که با شرایط خودایمنی مختلف مانند لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و آرتریت روماتوئید مرتبط هستند.
به گفته محققان، این تحقیق افشاگری های هیجان انگیزی در مورد پتانسیل عصاره زنجبیل بعنوان یک درمان طبیعی و مکمل برای بیماری های خودایمنی عرضه می دهد. اگر تحقیقات بیشتر اثربخشی آنرا تأیید کند، می تواند انقلابی در نحوه مدیریت و درمان این شرایط ایجاد نماید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.