اخطار نارنجی هواشناسی برای تهران

به گزارش یسکافه، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ اخطار داد و خودداری از کوهنوردی را سفارش کرد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطار نارنجی رنگ نسبت به فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری شدید از بعدازظهر دوشنبه تا بامداد سه شنبه (۲۴ تا ۲۵ مهرماه) اخطار داد و آورده است: در ارتفاعات بخصوص ارتفاعات شمال و شمال غرب استان وقوع رگبار و رعدوبرق شدید، وزش باد خیلی شدید، احتمال بارش تگرگ، قله ها بارش برف و کولاک، در نیمه شمالی استان بارش باران گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان وقوع رگبار پراکنده باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک پیشبینی می شود.

در استان تهران بخصوص مناطق شمالی و ارتفاعات امکان سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، اختلال در سفرهای بین شهری، خسارت به سازه های موقت همچون بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن سال، احتمال صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیتهای کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اطمینان از استقامت سازه های موقت، احتیاط در فعالیتهای عمرانی، اطمینان از استقامت پوشش گلخانه ها، احتیاط در تردد جاده ای بخصوص در نواحی کوهستانی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.