باران و رعد و برق در نیمه شمالی و غربی تهران

به گزارش یسکافه، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در بعضی ساعت ها ابری و همراه با وزش باد، گاهی همراه با بارش باران بخصوص در نیمه شمالی و غربی پیشبینی می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با گذر متناوب زبانه سامانه بارشی طی سه روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمانی نیمه ابری، در بعضی ساعت ها ابری و همراه با وزش باد، گاهی همراه با بارش باران بخصوص در نیمه شمالی و غربی پیشبینی می شود. طی این مدت رخداد رگبار و رعد و برق بخصوص در نواحی شمال غربی دور از انتظار نیست.

با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از جمعه تا یکشنبه (۱۲ تا ۱۴ آبان) آسمان استان اغلب ابری همراه با مه رقیق بخصوص در نیمه شمالی و در بعضی ساعت ها بارش باران بخصوص در نیمه شمالی و غربی، گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق پیشبینی می شود و رخداد بارش تگرگ در نواحی مستعد کوهستانی و بارش برف در قله ها دور از انتظار نیست.

از جمعه تا دوشنبه (۱۲ تا ۱۵ آبان) روند کاهش نسبی دما در سطح استان بخصوص در نیمه شمالی و از شنبه شب تا دوشنبه شب در ارتفاعات رخداد یخبندان موقت سطح زمین پیشبینی می شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۱۱ آبان) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ( ۱۲ آبان) نیمه ابری، در بعضی ساعت ها ابری، گاهی افزایش باد با احتمال رگبار باران و از پس از ظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه های فیروزکوه و فیروزکوه آلودگی-امین آباد با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد، خنک ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطار زردرنگ آورده است: پنجشنبه تا یکشنبه در استان تهران بخصوص نیمه شمالی و غربی در بعضی ساعت ها بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، در بعضی نقاط وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بالادست و قله ها گاهی بارش برف و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.
در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده ها، مه و کاهش دید و امکان اختلال تردد بخصوص در جاده های کوهستانی، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، در ارتفاعات یخبندان موقت شبانه سطح زمین، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد ازاین رو اداره کل هواشناسی استان تهرات نسبت به احتیاط در تردد جاده ای بخصوص عبور از جاده های کوهستانی، پرهیز از پرواز گلایدر و اجتناب از صعود به ارتفاعات بالادست و صخره نوردی، احتیاط در جابجایی عشایر، عدم اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادی، پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و حفاظت از محصولات کشاورزی سفارش می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای اینست که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.