رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: نمی توانم قول بدهم در زمستان مازوت سوزی نداشته باشیم

به گزارش یسکافه، خوزستان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: نمی توانم قول بدهم در زمستان مازوت سوزی نداشته باشیم اما بعنوان مسئولی که وظیفه پیگیری این مورد را برعهده دارم، این مسئله را پیگیری می کنم.

علی سلاجقه امروز (۲ آذرماه) در حاشیه کنگره شهدای حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار نمود: در مجموع ۱۵۴ شهید محیط زیست و خدمت داریم که بحث احراز شهادت شان باید مطابق قانون صورت گیرد و این کار در حال انجام می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: حدود ۳۵۰ جانباز هم داریم که بعضی از این افراد بعنوان جانباز و ایثارگر محسوب می شوند و برخی در مأموریت نبودند و در شرایط دیگر بودند که امیدواریم راهکاری پیدا شود تا این افراد از مزیت های حداقلی بهره مند شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد بروزرسانی لایحه پشتیبانی از محیط بانان، اظهار داشت: به دنبال نشست هایی که با رئیس سازمان بنیاد شهید داشتیم، کارگروه مشترکی در این حوزه تشکیل شده است و پرونده های احراز شهدای محیط زیست درحال جلو رفتن است.

وی اضافه کرد: با عنایت به این که شهدای محیط زیست، ضابط قضایی و غالبا محیط بان هستند فرایند شهادت آنها با نیروهای نظامی و انتظامی متفاوت می باشد و در این کارگروه مشترک درحال پیگیری پرونده ها برای احراز شهادت آنها هستیم.

سلاجقه اظهار داشت: در قسمتهایی خلاء قانونی داریم که در این حوزه طرحی در مجلس شورای اسلامی داریم و کار درحال پیگیری است. امیدواریم هر چه سریعتر قانون نهایی که دربرگیرنده همه مسائل در ارتباط با شهدا و ایثارگران باشد تصویب شود و بدین ترتیب فرآیندها بسیار کوتاه تر خواهد شد.

وی در مورد تبدیل وضعیت محیط بانان هم بیان نمود: حدود ۳۶۰ نیروی طرحی داریم که عاشقانه درحال خدمت برای حفظ محیط زیست کشور هستند و سه سال است که درحال پیگیری این مورد هستیم. امیدوارم راهکار قانونی برای این مورد پیدا شود.

سلاجقه اضافه کرد: هم اکنون ثبت نام در آزمون برای جذب ۵۷۰ نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز و فراخوان آن توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور داده شده است که حدود ۳۵۰ نفر از این تعداد محیط بان خواهند بود و افرادی که شرایط لازم را دارند می توانند جهت شرکت در این آزمون ثبت نام کنند. مجوز جذب ۲۵۰ نفر را گرفته ایم و امیدواریم پس از این فراخوان، اجرایی شود.

وی افزود: درحال رفتن به این سمت و سو هستیم که دستی به سر و روی بدنه کارشناسی و محیط بانی سازمان کشیده شود. در جذب نیروهای نخبه متخصص محیط زیست مشکلی نداریم و الان می توانیم شرایط جذب این افراد را فراهم نماییم.

سلاجقه در مورد قانون حمل سلاح هم اظهار داشت: این مورد در مجلس شورای اسلامی مطرح است و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سؤال که هم اکنون طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون اجرا می شود؟ خاطرنشان کرد: هم اکنون انتقال آبی صورت نمی گیرد.

وی در مورد جابه جایی برخی صنایع آلاینده از شهر اهواز، اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده، هم اکنون علاوه بر شرکت کربن، شرکت لوله سازی اهواز هم باید از محدوده شهر اهواز بیرون برود و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان باید در مورد آخرین وضعیت جانمایی این شرکت ها توضیح دهد.

سلاجقه در پاسخ به این سؤال که آیا زمستان سال جاری در سطح کشور مازوت سوزی خواهیم داشت یا نه؟ اظهار داشت: امیدواریم مازوت سوزی نداشته باشیم. خوشبختانه تابحال خیلی جاها مازوت سوزی نداشته ایم؛ در شهر اصفهان بخصوص نیروگاه حرارتی شهید منتظری مازوت سوزی نداشته ایم.

وی اضافه کرد: من نمی توانم قول بدهم در زمستان مازوت سوزی نداشته باشیم اما بعنوان مسئولی که وظیفه پیگیری این مورد را برعهده دارم، این مسئله را پیگیری می کنم. امیدوارم وزیر نیرو و وزیر نفت بعنوان متولی در تأمین سوخت، کمک کنند تا مشکلی نداشته باشیم.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.