رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: مجاهدت در راه محیط زیست، مجاهدت فی سبیل الله است

به گزارش یسکافه، خوزستان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: اگر کسی در مقابله با کسانی که می خواهند به مصالح عموم مسلمین با تجاوز به محیط زیست صدمه برسانند، کشته یا مجروح شوند، شهید یا جانباز محسوب می شوند و این موضوع، مقدس بودن امر محیط زیست را نشان داده است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در اولین کنگره ملی شهدا و ایثارگران محیط زیست که امروز (۲ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار نمود: سازمان حفاظت محیط زیست یکی از سازمان های پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و حسب وظیفه قانونی خود، با اهدای ۱۲۰ شهید و ۵۰ جانباز هنوز هم درحال افتخارآفرینی هستند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: خداوند در آیات مختلف ذکر می کند که زمین را مهد رشد انسان قرار داده و عالم هستی را برای انسان آفریده است و این را هم برای خود آفریده است. خداوند در مقابل این عظمتی که به انسان داده، مسئولیت هایی هم برای وی از باب حکمت تعیین کرده است.

قاضی زاده هاشمی بیان نمود: انسان نسبت به محیط زیستی که در آن زندگی می کند، مسئولیت دارد چونکه به محیط زیست برای رشد صحیح و سالم خود نیاز دارد. درست است سعادت انسان، معنوی و کمال انسان روحانی است اما بستر این کمال، همین جهان ماده و عالمی است که در آن زندگی می نماییم. همان گونه که نسبت به بدن خود مسئول هستیم و وظیفه داریم از آن نگهداری نماییم، نسبت به محیط اطراف خود هم مسئول هستیم چونکه بستر رشد و حفظ سلامتی انسان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: جسم انسان برای پرواز کردن نیازمند سلامت است اما متاسفانه بعضی از آحاد بشر غرور دارند و عموم را فدای خصوص و مردم را فدای خود میکنند، دنبال خصوصی سازی و اختصاصی سازی ثروت ملی هستند، دنبال اختصاصی سازی داده های خدادادی هستند و حاضرند محیط زیست گرفتار آسیب شود و عموم مردم و نسل های آینده گرفتار آسیب شوند اما به ثروت، دارایی و بهره مندی آنها افزوده شود.

وی اظهار داشت: مسئولیت حاکمیت اسلامی اقتضاء می کند در مقابل این تجاوزات بایستد. حاکمیت اسلامی همان گونه که وظیفه دارد در مقابل دشمان ما که به سرزمین تجاوز می کنند و کسانی که در حوزه نرم تهاجم فرهنگی می کنند و قصد نابودی آداب، آیین، دین، مذهب و زبان ما را دارند، بایستد؛ موظف است در مقابل کسانی که به محیط زیست تجاوز می کنند هم بایستد.

قاضی زاده هاشمی بیان نمود: کسانی که در این راه فداکاری و مبارزه می کنند و در جهت عمل به وظیفه دولت اسلامی آسیب می بینند، مجروح یا کشته می شوند، جانباز یا شهید محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: شهید کسی است که در مقابله با دشمنان دین خدا کشته می شود. روزی هدف صدام و صدامیان، آسیب زدن به جامعه دینی و اسلامی بود و برخی از آن هایی که در مقابل صدامیان ایستادند، شهید شدند. اگر کسی در مقابله با کسانی که می خواهند به مصالح عموم مسلمین با تجاوز به محیط زیست صدمه برسانند، کشته یا مجروح شوند، شهید یا جانباز محسوب می شوند و این موضوع، مقدس بودن امر محیط زیست را نشان داده است. همینطور این موضوع، ارزش محافظت از محیط زیست را نشان داده است که مجاهدت در مورد آنرا مجاهدت فی سبیل الله می دانیم و این عزیزان این مقام را پیدا می کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: آثار جنگ فیزیکی سریعا با چشم دیده می شود اما آثار مرگبار تجاوزگران محیط زیست به تدریج اتفاق می افتد. این تغییرات اقلیم، خشکسالی ها، بیماری ها و کمبود منابع آبی در منطقه پرآبی مانند خوزستان، ماحصل دست اندازی دراز مدت به محیط زیست کشور است و به دنبال توسعه بدون توجه به رعایت چارچوب های زیست محیطی، این اتفاقات رقم خورده است.

وی اظهار داشت: خوزستان کمتر با آثار این اتفاقات مواجه می باشد اما در مناطق کویری با شدت بیشتر این آثار را می بینند. ما مجبوریم برای آب شرب مردم و صنایع، آب دریا را شیرین و هزاران کلیومتر منتقل نماییم. این کاری است که خداوند در جهان جاری و ساری کرده است و هزاران سال مردم از آن بهره مند بودند اما به علت دست اندازی های اقلیمی بی جهت در عالم، حالا آثار آنرا می بینیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: گزارش های سازمان های جهانی از تلفات انسانی بر اثر تغییرات اقلیمی، میلیونی است و چندین میلیون نفر در سال به علت تغییرات اقلیم فوت می کنند.

قاضی زاده هاشمی افزود: آثار کار حافظان محیط زیست امکان دارد مانند آثار کار مدافعانی که در خط مقدم جبهه می جنگند عیان نباشد ازاین رو امکان دارد دوستان ما در یگان حفاظت محیط زیست مورد تعرض، هجوم و وسوسه قرار بگیرند و این مورد از یک طرف مظلومیت و از طرفی شخصیت برجسته این عزیزان را نشان داده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم جامعه انسانی آنقدر آگاه و اهل تقوا باشد که احتیاج به محافظت از محیط زیست نباشد اما از آنجائیکه همیشه زیاده خواهانی هستند که به حق خود قائل نیستند و اهل تجاوز به حقوق دیگران هستند، در حوزه های مختلف همچون محیط زیست به پاسداری و نگهبانی نیاز است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.