رییس سازمان حفاظت محیط زیست: با پیگیری های انجام شده دریای خزر روزهای خوبی را شاهد خواهد بود

به گزارش یسکافه، خراسان شمالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با پیگیری ها و دیپلماسی های انجام شده، دریای خزر روزهای خوبی را شاهد خواهد بود.
علی سلاجقه در جمع مدیران خراسان شمالی در مجتمع پتروشیمی خراسان در ۹ آذر ماه ضمن اشاره به ورود گرد و غبار از صحرای قره قوم کشور ترکمنستان به بخش های شرقی و شمال شرقی کشور اظهار نمود: برای حل این مشکل رفت و آمدهای زیادی به کشور ترکمنستان صورت گرفته و اقدامات خوبی هم انجام شده است.
وی ضمن اشاره به این که قره قوم در کشور ترکمنستان صحرای وسیعی است، اضافه کرد: کشور مذکور قول همکاری برای حل مشکل را داده و از طرفی در این حوزه طرح جامع هم آماده شده است.
معاون رئیس جمهور در ادامه ضمن اشاره به این که خراسان شمالی باید به جایگاه واقعی خود برسد، خاطرنشان کرد: زنجیره ارزش در حوزه صنعت پتروشیمی خراسان باید شکل گیرد.
وی به افتتاح پروژه بازیافت آمونیاک پساب پتروشیمی خراسان طی امروز اشاره نمود و اظهار داشت: با اجرای این پروژه منابع آب، خاک و هوای استان حفظ می شود و این پروژه یکی از طرح های الگو در کشور است.
سلاجقه در ادامه با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای مناطق بکر و بی نظیر زیست محیطی در کشور است، اظهار داشت: جمعیت پلنگ استان رو به رشد بوده و همینطور گونه یوزپلنگ آسیایی هم در استان مشاهده شده است.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.