سهم ۱۸ درصدی دانش آموزان در آلودگی هوای تهران

یسکافه: بگفته مدیرکل محیط زیست استان تهران، حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران در حدود 100 هزار خودرو است که 18 درصد در آلودگی هوا سهم دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر مزینانی در یک برنامه رادیویی درباره ی مسئولیت مدیریت شهری و آلودگی هوای تهران اظهار داشت: ما از نظر قوانین مشکلی نداریم و قانون هوای پاک وظایف همه دستگاهها را مشخص کرده است.

وی به نقش عوامل طبیعی و انسانی در آلودگی هوای تهران اشاره نمود و اضافه کرد: ما به سبب موقعیت جغرافیایی استان تهران و به سبب حجم بارگذاری بیش از اندازه در این استان، یک وضعیت خاصی داریم بطوریکه بمحض وارونگی و پایداری و سکون هوا، درگیر آلودگی هوا می شویم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران مصرف بالای سوخت، تردد وسایل حمل و نقل بیش از حد و فرسوده و بارگذاری انواع صنایع مختلف در استان تهران را در آلودگی هوای تهران موثر خواند و اظهار داشت: حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران حدود ۱۰۰ هزار خودرو است که ۱۸ درصد در آلودگی هوا سهم دارد.

مزینانی با اعلان اینکه وزن دستگاهها و منابع ساکن و متحرک در آلودگی کلانشهر تهران در کارگروه اصلی آلودگی هوا بررسی گردید اظهار داشت: ما هم صورت جلسه مشخصی داریم و هم اقدامات مشخص شده است و فقط لازم است که همه دستگاهها و وزارتخانه ها همت و اراده به خرج دهند.

این مقام مسئول سهم منابع ساکن در آلودگی هوا را ۴۰ درصد اعلام نمود و اظهار داشت: سهم منابع متحرک شامل خودرو های سواری، اتوبوس ها، کامیون ها، موتورسیکلت ها و تاکسی و مینی بوس و وانت ها در آلودگی هوا بسیار زیاد است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران استفاده از خودرو و موتورسیکلت های برقی در تهران را یک راه حل مهم و موثر برای کاهش آلودگی هوا بیان کرد.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.