هشدار مدیریت بحران برای سقوط بهمن در تهران

یسکافه: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مورد تشدید سامانه بارشی در تهران، نسبت به احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات هشدار داد و از مردم خواست که از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف در استان تهران، گفـت: این هشدار پیرو هشدار زرد روز گذشته صادر شده و معنایش این است که احتمال وقوع آن بیشتر است. طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه از فردا پنج شنبه ۲۱ دی ماه شروع و تا روز جمعه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مخاطراتی همچون بارش برف و باران، وزش باد شدید و مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال ریزش بهمن مورد انتظار است و در این خصوص تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از تردد در مسیرها و دالان های مستعد وقوع بهمن خصوصاً در گردنه های برف گیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت تجهیز خودرو های عبوری در محورهای برف گیر به امکانات زمستانی اصرار کرد و اضافه کرد: باتوجه به ابلاغ این هشدار، دستگاه های امدادی و اجرائی لازم است که از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی در ادامه به عدم توقف و احتیاط در عبور از بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اصرار کرد و اظهار داشت: لازم است از کارهای عمرانی در این مسیرها اجتناب و نسبت به پاکسازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها توجه ویژه صورت گیرد.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.