رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد کاهش ۷۰ درصدی آلایندگی خودرو ها در نتیجه ابتکار یک جوان ایرانی

به گزارش یسکافه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: حضور جوانان و انگیزه آنان به ما انگیزه و انرژی می دهد و درخت تنومند انقلاب به خود می بالد که چنین میوه هایی دارد. این درخت احتیاج به آبیاری دارد و نباید بگذاریم دشمنان شاخ و برگش را قیچی کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی که با حضور جوانان و نخبگان شهرستان دماوند که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: به روح ملکوتی امام خمینی(ره)، حاج قاسم سلیمانی عزیز، شهدای دفاع مقدس، شهدای سلامت، شهدای عزت و ۶۰۰ شهید شهرستان دماوند درود می فرستم و خدا را شاکرم که در دور دوم سفر ریاست جمهوری، در کنار شما جوانان و نخبگان که سرمایه های این کشور هستید، حضور دارم.

وی افزود: حضور جوانان و انگیزه آنان به ما انگیزه و انرژی می دهد و درخت تنومند انقلاب به خود می بالد که چنین میوه هایی دارد. این درخت احتیاج به آبیاری دارد و نباید بگذاریم دشمنان شاخ و برگش را قیچی کنند. حادثه تروریستی کرمان و آن چه در غزه، نمونه ای از همین تلاشهای دشمن بود اما نشان دادیم که این درخت ریشه در خاک است و شاخ و برگ آن که شما جوانان هستید کار خویش را انجام می دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: سبقه معلمی بنده از دوره مسئولیت من بیشتر است و بنابراین در زمینه مسائلی ازجمله تولید آب و کاهش آلایندگی که در این نشست عنوان شد، سال هاست تجربه دارم و عقیده دارم باید از افکار نوین و ایده های شما استفاده نمود. ایده در دنیا زیاد است اما ایده جوانان ایران برای آینده این نظام و این کشور بوده و باعث بالیدن است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه قله دماوند، میخ اصلی این کشور است، تصریح کرد: برپادارنده این نظام هم پس از امام زمان و سایه متبرک مقام معظم رهبری شما جوانان هستید. در واقع شما هستید که رهبر معظم انقلاب از صحبت با شما خیلی بیشتر از مسؤلان لذت می برد چون که ایشان هم مانند شما طراوت و شادابی را به جامعه تزریق می کنند. کلمات نشاط آوری که حضرت آقا مطرح می کنند برگرفته از همین فرهنگ است که در نتیجه آن دلاورانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و همینطور جوانانی مانند شما را پرورانده است.

سلاجقه با تکیه بر استفاده از ایده جوانان اظهار داشت: بنده در سال ۱۳۸۸ پیشنهاد دادم که بانک ایده در کشور راه اندازی شود تا بستری برای ثبت ایده جوانان به نام خودشان باشد. دنیا جوانان نخبه را رصد کرده و ایده های آنان را عملی می کند اما متاسفانه ما هنوز در کشور به این فضا نرسیده ایم. بنابراین راه اندازی این اتاق ایده و توجه بیشتر به جوانان را از وزیر علوم و معاون علمی ریاست جمهوری خواهان شدم.

وی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال در بحث فیلتر دوده، یک استاد جوان دانشگاه تهران یک نانوفیلتر با قیمت هزارتومان با عمر ۶ تا ۸ ماه ساخته و تست کرده بود که بنده همین نمونه دانش بنیانی را به دولت بردم و قدرت جوانانمان را نشان دادم. به وزیر محترم صمت هم پیشنهاد کردم که تست های لازم را انجام داده و این محصول که تا ۷۰ درصد آلایندگی خودرو را می کاهد، با قیمتی پایین در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ما ۲۰۰ شرکت دانش بنیان محیط زیستی را شناسایی کرده و به دستگاههای مربوطه معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: گاها نمایندگان مجلس که با بنده دیدار می کنند ابتدا به اهمیت محیط زیست اشاره می کنند اما در آخر درخواستی را مطرح می کنند که ضد محیط زیست است. در مقابل خوشبختانه شناخت و مطالبه مردم در زمینه محیط زیست بسیار زیاد است و مردم در این حوزه از مسئولین جلوتر هستند. در واقع مسئولین بیشتر از مردم محیط زیست را تخریب می کنند.

سلاجقه بیان نمود: این دولت تنها دولتی بود که یک میثاق ملی بست که هیچ پروژه عمرانی در کشور بدون مجوز محیط زیست کلنگ نخورد. در این دولت تنها یک کلنگ(پتروشیمی میانکاله) بدون مجوز محیط زیست به زمین خورد که دیدید با مقاومت سازمان حفاظت محیط زیست روبه رو شده و کلنگ آن برای همیشه شکست.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارزشگذاری اقتصادی محیط زیست توضیح داد: پیش از این، توان اکولوژیک کشور هنوز نقشه سازی نشده و تابحال برای داشته های خود ارزشگذاری اقتصادی نکرده بودیم اما در این دولت این مهم را شروع کردیم و تا آخر سال ۹۰ درصد مساحت کشور ارزش گذاری خواهد شد. از این به بعد هرجا که هر توسعه ای مقرر است صورت بگیرد، با ارزش اکولوژیک آن منطقه به روی دو کفه ترازو قرار می گیرند تا ببینم آیا اجرای آن صرف دارد یا خیر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تکیه بر ضرورت توسعه درعین حفظ محیط زیست اظهار داشت: در کنار حفظ محیط زیست باید توسعه در جهت راه و شهرسازی نیرو و… صورت گیرد. در ۸ سال قبل توسعه کشور متوقف شده بود. پالایشگاه ساختن را کار کثیف می دانستند و جلوی خودرو برقی گرفته شده بود اما حالا این توسعه ادامه دارد و در قالب محیط زیست صورت می گیرد.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به مطالعات آب ژرف بیان نمود: ما به تمام مولفه های آب می پردازیم اما باید ببینیم هر لیتر و مترمکعب ساخته شده چه قدر هزینه دارد.

سلاجقه ضمن اشاره به مشکل تملک اراضی در دماوند، خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۳۸۸ به دماوند آمدیم و دیدم که اوقاف در مراتع درجه یک منطقه قصد ساخت و ساز دارد که جلوی آنرا گرفتیم.

وی در رابطه با شهرک صنعتی دماوند یک اظهار داشت: در بحث شهرک صنعتی دماوند یک کار طی شده و ما بزودی مجوز آنرا می دهیم تا این کار که برای شرکتهای دانش بنیان است، روی زمین نماند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در بحث تصفیه خانه، متاسفانه دماوند و فیروزکوه مصوبات تصفیه خانه دارند اما تصفیه خانه هنوز راه اندازی نشده است، بنابراین روز یکشنبه این مورد را با وزیر نیرو قطعی می کنم. در لاله صحرای رودهن بوی نامطبوع طاقت مردم را تمام کرده و باید در یک بازه زمانی در همکاری با آب منطقه ای تصفیه خانه تاسیس شود.

سلاجقه در رابطه با معضل سگ های ولگرد شهرستان هم بیان نمود: در رابطه با سگ های ولگرد شهرداری مسئولیت دارد و باید کارش را انجام دهد و ما هم بعنوان ناظر کار نظارتی خویش را انجام خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی همچین دستور داد تا ایستگاه پایش کیفیت هوا برای شهرستان رودهن در نخستین زمان نصب شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ما مانیتورینگ کل مناطق کشور را در دستور کار داریم، اظهار داشت: تنها دستگاهی در کشور هستیم که سامانه جامع محیط زیست را داریم که بسیار قوی است و زمانیکه این سامانه راه اندازی شود، ۲۷۸ نقشه در فرمت واحد با مقیاس های متفاوت بارگذاری شده تا توسط دانشجویان استفاده گردد.

منبع:

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.