رگبار باران در بعضی استان ها

به گزارش یسکافه، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در بعضی استان ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: امروز (۱۲ خرداد) در بعضی مناطق اردبیل و شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رشد ابر و رگبار پراکنده و وزش باد پیشبینی می شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف حاکم است.

وی افزود: دوشنبه (۱۴ خرداد) در بعضی نقاط سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان اضافه کرد: سه شنبه (۱۵ خرداد) در بعضی نقاط آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استانهای البرز تهران و خراسان رضوی بخصوص در ساعات پس از ظهر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گردوخاک پیشبینی می شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور بخصوص در منطقه زابل همینطور از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در قسمتهایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید، در بعضی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

به گفته ضیاییان از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه دریای عمان تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در رابطه با وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد دوشنبه (۱۴ خرداد) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیاییان در انتها اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۴ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین مرکز استان ها پیشبینی می شود.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.