در بسته اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید از نرخ بیکاری ۱۱ و نیم درصدی تهران تا افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک

یسکافه: اعلام شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جزئیات نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر، افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران و نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصدی تهران/ احصای ۴۰ مشکل جدی پایتخت پربازدیدترین اخبار سرویس اجتماعی ایسنا در دهمین روز اردیبهشت هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت)….حدود ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصدی تهران/ احصای ۴۰ مشکل جدی پایتخت
عیسی فرهادی -فرماندار تهران اظهار داشت: شهر تهران با حدود ۹.۵ میلیون جمعیت، حدود ۴۰ مشکل جدی دارد که باید رفع گردد.
یک کاندیدای شهرداری تهران: مشکلات شهر با خرد جمعی حل شدنی است نه سوپرمن های مدیریتی
حجت الله میرزایی یکی از هفت کاندیدای منتخب شورای شهر تهران برای پست شهرداری، حل مشکلات شهر را در گروی حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی پایتخت با تاکید بر خرد جمعی دانست و اظهار داشت: بار شهرداری باید بر دوش تیم مدیریت شهری تقسیم شود.
سایه و روشن های شورای پنجم پایتخت
یک جامعه شناس شهری با بررسی عملکرد شورای شهر پنجم طی مدت فعالیت با اشاره به اینکه بیشتر وقت شورا به بروکراسی اداری و کاغذبازی گذشت، در عین حال اظهار داشت: شورای پنجم با وجود همه مخاطراتی که پیش رو داشت ترمز شهرفروشی را کشید و این امر را متوقف کرد.
وزیر بهداشت: طبخ غذا از بیمارستان ها جمع شود
وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح نخستین کترینگ تامین غذای بیمار در کشور، ابراز امیدواری کرد: طبخ غذا از بیمارستان ها جمع و فضای آشپزخانه بیمارستان ها به بخش های درمانی تبدیل گردد.
تصویب رشد ۵درصدی تعرفه های پزشکی در دولت/رد شکایت متخصصان بیهوشی در دیوان عدالت
ایرج حریرچی – معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح در خصوص افزایش پنج درصدی تعرفه های پزشکی ۹۷، اظهار داشت: مصوبه شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه ها که با رأی گیری کلیه بیمه ها، وزارت بهداشت و نماینده نظام پزشکی همراه بوده، مشخص است. دولت با عنایت به محدودیت های منابع به صورت کلی افزایش سبد تعرفه ای را پنج درصد تصویب کرده است. البته این سبد در هریک از بسته هایش افتراق دارد. بعنوان مثال دارو، هتلینگ و ویزیت درصدی بیشتر و در عین حال برخی موارد هم رشدی کمتر داشتند و یا رشدی نداشتند.
لزوم وجود قوانین پیشگیری از خشونت ضد زنان و اسید پاشی
معصومه ابتکار_معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن دیدار با «مرضیه ابراهیمی» یکی از قربانیان اسیدپاشی سال ۹۳ اصفهان، بر ضرورت وجود قوانین قوی و بازدارنده برای پیشگیری از خشونت ضد زنان و بخصوص اسید پاشی تصریح کرد و اظهار داشت: درد بزرگی است که اتفاقات متأثر کننده ای همچون اسیدپاشی در جوامع رخ می دهد و زنان بسیاری مورد خشونت قرار می گیرند. اینگونه حوادث با احساس مسئولیت بیشتر، از قبل ما را وادار به پیگیری و کوشش برای وضع قوانین بازدارنده می کند.
تنها نیمی از بودجه «بیمه اعتیاد» صرف درمان معتادان شد/پیشنهادی برای هزینه کرد بودجه
فرید براتی سده_معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با انتقاد از تخصیص ناکامل بودجه بیمه اعتیاد در سال قبل پیشنهاد اختصاص ۵۰ درصد از این بودجه، به سازمان بهزیستی را مطرح کرد و اظهار داشت: سال قبل با وجود تلاش بسیار زیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیرخانه این ستاد و دستگاه های مختلف، بخش زیادی از بودجه بیمه اعتیاد، هزینه نشد.
اعلام شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
اسفندیار چهاربند_رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام نمود که شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۵ سال و برای ارشد و دکتری ۴۰ و ۴۵ سال خواهد بود و در واقع با عنایت به دوره رکود در استخدام ها، یک بازه سنی ۵ ساله ارفاق، اعمال شده است.
ضرورت توسعه هواشناسی دریایی در منطقه مکران
بهزاد لایقی_مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی طوفان های حاره ای را یکی از مهمترین پدیده های دریایی منطقه مکران دانست و نقش این طوفان ها را در بروز امواج شدید مخرب توصیف و بر لزوم عرضه پیش بینی این طوفان ها به مردم محلی این منطقه تصریح کرد.
جزئیات نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر/توئیتر بستر فعالیت تروریست ها
سردار سید کمال هادیانفر _رئیس پلیس فتای ناجا جزئیاتی از عدم همکاری تلگرام در ماجرای شناسایی عاملان حملات تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) را شرح داد وگفت: در یکی از اجلاس های بین المللی از یکی از افسران FBI در اسپانیا پرسیدم که آیا واقعا شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها برای شما مشکلی تولید می کند؟ که این فرد خندید و پاسخ داد که به سرعت به استعلامات ما جواب می دهند اما متاسفانه پیام رسان هایی مانند تلگرام هیچ همکاری با ما ندارند.
پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
اعلام شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
جزئیات نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر/توئیتر بستر فعالیت تروریست ها
افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران/اجرای ارشادی طرح جدید تا ۳۱ اردیبهشت
ارتباط شکل ظاهری ناخن ها با سلامتی
نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصدی تهران/ احصای ۴۰ مشکل جدی پایتخت

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.