آلودگی هوا، مدارس تهران را تعطیل کرد

یسکافه: تمامی مدارس استان تهران بجز ۲ شهرستان فردا تعطیل شد، یارانه ۴میلیونی برای ارتودنسی ۲ بیماری خاص، برون سپاری خدمات کمیته امداد با راه اندازی مراکز خیریه و نیکوکاری، اخطاریه هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوای تهران و چهار شهر دیگر و… مهم ترین خبرهای اداره اجتماعی در ۲۳ آذر ماه بودند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برخی از مهم ترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه ۲۳ آذر ماه در ادامه می آید که با کلیک بر روی هر یک از آنها می توانید متن کامل خبر را بخوانید:

تمامی مدارس استان تهران بجز ۲ شهرستان فردا تعطیل شد
معاون استانداری تهران از تعطیلی تمامی مدارس استان بجز دو شهرستان فردا یکشنبه آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، تقی زاده در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که به ریاست استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به انباشت آلاینده ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران اظهار داشت: تمامی مدارس استان در تمامی مقاطع در دو شیفت بامداد و بعدازظهر بجز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا یکشنبه تعطیلست.

نوسازی تاکسی چقدر هزینه دارد؟

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران شرایط استفاده رانندگان تاکسی از تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی را تشریح نمود. علی محتشمی پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که بر طبق برنامه ریزی های انجام شده تاکسی های مدل ۸۷ به پایین می توانند از تسهیلات قرض الحسنه وام ۵۰ میلیونی با سود ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند، اضافه کرد: البته تاکسی های مدل ۸۸ یا ۸۹ که گرفتار تصادف سنگین، سرقت مستند به مدارک آگاهی یا آتش سوزی شدند و دیگر قابلیت کارآیی نیز ندارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

“حناچی” استعفای معاون حمل و نقل و ترافیک را پذیرفت

شهردار تهران استعفای معاون حمل و نقل و ترافیک را پذیرفت. پورسیدآقایی که قبل از این مدیرعامل راه آهن بود، شهریور ماه سال ۹۶ با حکم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران بعنوان معاون حمل و نقل ترافیک منصوب شد؛ در دوره مدیریت وی مرحله دوم طرح LEZ، تغییر در اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

یارانه ۴میلیونی برای ارتودنسی ۲ بیماری خاص / سبد خونِ تالاسمی ها جدا می شود

کارشناس هموفیلی و تالاسمی اداره بیماران خاص وزارت بهداشت، خدمات جدیدی را که مقرر است به هموفیلی ها و تالاسمی ها ارائه شود، تشریح نمود. دکتر راضیه حنطوش زاده در گفت گو با ایسنا، با اشاره به خدمات مراکز جامع بیماران خاص، اضافه کرد: این مراکز خدمات مختلفی را در حوزه دندان پزشکی، فیزیوتراپی و… ارائه می دهند و خدمات شان در حال توسعه نیز هست. بعنوان مثال اعلام نموده ایم که خدمات توان بخشی نیز باید در این مراکز برای بیماران خاص صورت گیرد. همین طور در حوزه دندان پزشکی طبق روال، سالانه ۸۰۰ هزار تومان کمک هزینه درمانی به بیماران خاص می پردازیم و برای ارتودنسی این بیماران نیز بابت هر بیمار، چهار میلیون تومان یارانه می دهیم. در عین حال اگر بیماری به بستری نیاز داشت، تا سقف یک میلیون تومان بعنوان کمک هزینه فرانشیز بستری از طرف وزارت بهداشت پرداخت می شود.

تشکیل جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی جهت بررسی کیک های مشکوک

معاون کل وزارت بهداشت از تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی جهت بررسی بیشتر ابعاد توزیع کیک های مشکوک آگاهی داد و اظهار داشت: این جلسه امروز (۲۳ آذرماه) با حضور دستگاه های ذی ربط برگزارو نتایج آن متعاقبا اعلام می شود.

استان های رکورددار افراد فاقد بیمه

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیشترین افراد فاقد بیمه در استان تهران زندگی می کنند، اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد از مردم پایتخت فاقد بیمه هستند و استان های خراسان شمالی، اصفهان و استان خوزستان در رتبه های دوم و چهارم قرار دارند. حریرچی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ حدود ۹۱ درصد مردم بیمه شده بودند، اظهار نمود: از این میزان ۹۴ درصد را فقرا و ۹۹/۵ درصد را افراد ثروتمند تشکیل می دادند. در این میان بدترین حالت متوجه افراد قشر متوسط در کشور بود که تنها ۸۸/۱ درصد بیمه شده بودند. این نشان میدهد که پیام ما به قشر متوسط به درستی منتقل نشده است.
وی درباب رده سنی افراد فاقد بیمه اظهار داشت: ۵۴ درصد افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال فاقد بیمه هستند که این نشان میدهد افراد با تصور اینکه همیشه سالم هستند نسبت به بیمه شدن در این سن کوتاهی می کنند در صورتیکه بروز بعضی از بیماری ها مانند سکته های قلبی و مغزی در این سن اتفاق می افتد.

برون سپاری خدمات کمیته امداد با راه اندازی مراکز خیریه و نیکوکاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تقویت روحیه خیرخواهی و آغاز پروژه «ترویج خیر و احسان» را بعنوان یکی از برنامه های قطعی آینده کمیته امداد معرفی نمود و اظهار داشت: امیدواریم با نوآوری در این بخش بتوانیم بخش عمده ای از خدماتی که به مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد ارائه می دهیم را به مردم و خیران برون سپاری نماییم. سید مرتضی بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از سوالات جدی در کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که تا چه زمان می خواهیم به بودجه های دولتی وابسته باشیم؟ اظهار داشت: همانطور که می دانید یکی از انتظارات اولیه از حاکمیت این است که افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، مورد رسیدگی قرار بگیرند و به آنها مستمری پرداخت گردد.

هشدار درباره مصرف مُسکن های مخدردار + عوارض

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا ضمن آگهی نسبت به مصرف قرص های مسکن مانند استامینوفن، کدئین، دیفنوکسیلات، شربت اکسپکتورانت و… بیان کرد: پایه این قرص ها مخدر است که درمان معتادان به قرص های مسکن از درمان معتادان به مواد مخدر، به شدت سخت تر است. این درمانگر اعتیاد در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره کرد: برخی سودجویان این قرص ها را در چارچوب اسامی مستعار مانند کپسول های ضد درد، ضد خماری و… به فروش می رسانند و این گونه اظهار می کنند که این داروها پایه گیاهی دارد، این درحالیست که بررسی های کارشناسان حوزه اعتیاد نشان میدهد که پایه اصلی این قرص ها دیفنوکسیلات، استامینوفین، کدئین، ترامادول و… است که با مقداری پودرهای گیاهی طعم دار ترکیب شده اند.

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره کیک های آلوده به قرص/بوفه های مدارس از مراکز رسمی خرید کنند
وزیر آموزش و پرورش درباره وجود کیک های مشکوک و آلوده به قرص در مدارس توضیحاتی ارائه نمود. محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی که در دبیرستان نمونه دولتی منطقه ۲ آموزش و پرورش انجام شد در این زمینه اظهار نمود: این کیک ها لزوما در مدرسه یافت نشده و در بعضی استانها داخل برخی از کیک ها قرص هایی قرار داده شده است که بررسی ها نشان میدهد این کار در پروسه تولید اتفاق نیفتاده بود.
وی ادامه داد: این قرص ها تغییر شکل و رنگ نداشته اند، بدین سبب در پروسه تولید وارد کیک ها نشده بود و با عنایت به این شرایط سفارش ما به همه مدارس این است که بوفه های مدارس منحصرا از مراکز رسمی توزیع، اقلام مورد نیاز دانش آموزان را خریداری کنند.

اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد می کند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه گاهی دانش آموزان در حیطه کارهای پژوهشی گرفتار رقابت زدگی می شوند و هدف این رقابت ها دیگر آموزش و تعلیم و تربیت نیست اظهار داشت: اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهدنمود.

از اعتبار ۱۵۰ میلیون یورویی تا دریافت عوارض از کالاهای مخرب محیط زیست

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه درلایحه بودجه سال۱۳۹۹ مبلغی برای مدیریت پسماندها از محل صندوق توسعه ملی در کشور در نظر گرفته شده است، اظهار نمود: علاوه بر این بر طبق این لایحه مقرر است که کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می شود، تعیین و مشمول پرداخت عوارض شوند.

اخطاریه هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوای تهران و چهار شهر دیگر

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ آذرماه) کیفیت هوای شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و قزوین در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار می گیرد.

تغییر رویکرد موادفروشان از فضای حقیقی به مجازی

با رشد استارت آپ ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مسافر و کالا، احتمال سوء استفاده از این فضا از طرف قاچاقچیان موادمخدر نیز وجود دارد، موضوعی که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از رصد و برخورد با موارد مجرمانه در آن آگاهی داده است.

سرقت برای مهاجرت از کشور

سارقی که قصد داشت با درآمد حاصل از فروش اموالی که سرقت کرده بود، به خارج از کشور مهاجرت کند، به همراه همدستش دستگیرشد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، تیتر پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی ایسنا در ۲۳ آذر ماه در ادامه می آید که با کلیک بر روی آنها می توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره کیک های آلوده به قرص/بوفه های مدارس از مراکز رسمی خرید کنند

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز تشکیل می شود

نامه محیط زیست برای توقف پیش فروش خودرو های یورو ۴

هشدار درباره مصرف مُسکن های مخدردار + عوارض

یارانه ۴میلیونی برای ارتودنسی ۲ بیماری خاص / سبد خونِ تالاسمی ها جدا می شود

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.