روش طراحی لوگو

یسکافه: لوگو یک نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت، برند، سازمان و یا محصولات، خدمات، کارمندان و غیره استفاده می‌شود.

مقدمه طراحی لوگو

لوگو یک نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت، برند، سازمان و یا محصولات، خدمات، کارمندان و… استفاده می‌شود. لوگو مولفه یادآوری برند شما در بین برندهای مختلف و رقبا است. لوگوی شما همچنین می‌تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. در نتیجه طراحی لوگو استاندارد از اصول مهم هر کسب و کاری است.

یک آرم یا لوگوی اصولی می‌تواند هزاران حرف و سخن را به تنهایی بیان کند، البته خوب است که بدانید که لوگو همه چیزی نیست که شما برای معرفی برند و شرکت خود نیاز دارید ولی المانی حیاتی در کسب و کار شماست.

چگونگی و تکنیک‌های طراحی لوگو

در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای طراحی لوگو شرکت یا سازمان خود یک طراح خوب و حرفه‌ای استخدام کنید و یا با یکی شرکت‌های تبلیغاتی مطرح همکاری کنید، زیرا طراحی لوگو در ظاهر کاری آسان و ساده است ولی اگر از یک طراح لوگو و یا صاحب یک برند سوال کنید متوجه می‌شوید که این باوری غلط است.

اما اگر مالید خودتان طراحی را آغاز کنید، ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با کمک از چند تکنیک ساده بتوانید لوگویی منحصر به فرد طراحی کنید.

برای انجام پروژه طراحی لوگو لازم است که مرحله به مرحله عمل کنید، اگرچه به نظر می‌رسد که مراحل طراح‌ها معمولا با هم متفاوت است، اما ما در این قاله پنج مرحله‌ی رایج در طراحی لوگو را برای شما بازگو می‌کنیم:

● کشف کردن

● کاوش کردن

● طراحی کردن

● تصحیح کردن

● تعریف کردن

 

هر یک از مراحل فوق هدف، فرآیند و تحلیل خاص خود را دارند که به طور خلاصه به شرح این موارد و دلایل اهمیت هر کدام از این مراحل در طراحی لوگو می‌پردازیم.

کشف کنید

این مرحله بیشتر برای کشف خود است، در این مرحله هدف شما این است که درک درستی از مجموعه مورد نظر، چیستی و یا فعالیت آن و یا به آنچه می‌خواهد دست یابد داشته باشید.

در ذهن مرور کنید که شما فقط یک آرم یا لوگو طراحی نمی‌کنید، شما در حال طراحی ساختار و هویت نام تجاری خود هستید. در این مرحله لازم است که از خود سوالاتی بپرسید و با دقت به آنها پاسخ دهید تا بتوانید طراحی لوگو را هرچه بهتر انجام دهید. برای مثال از خود بپرسید که:

چرا می‌خواهید یک آرم جدید برای کار خود طراحی کنید؟

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

رقبای شما چه کسانی هستند؟

دوست دارید مردم با دیدن آرم شما چه احساسی پیدا کنند؟

خصوصیات منحصر به فرد برند یا شرکت شما چیست؟

سوالاتی از این دست یک منبع عالی برای کمک به شما در طراحی لوگو است.

کاوش کنید

این مرحله نیز به نوعی تحقیق کردن است. اساساً شما برای رویارویی و کاوش طراحی تمرکز خود را به سمت بیرون معطوف خواهید کرد. شما در اینجا میبایست دو راه را همزمان جلو ببرید: آموزش ببینید و الهام بگیرید.

با جست و جوی اصول اولیه طراحی شروع کنید و در مورد اصول اولیه‌ای مانند سبکهای طراحی لوگو، المانها و تایپوگرافی و انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. طراحان همیشه یادآور می‌شوند که اصول خاصی از تئوری رنگ‌ها می‌تواند در طراحی لوگو بسیار مفید باشد. رنگ‌های مختلف احساسات و رفتارهای مختلفی را برمی‌انگیزد. یک تابلوی خلق و خوی ایجاد کنید تا تمام تصاویر، طرح‌ها، ترکیب رنگ‌ها، عکس‌ها و… که توجه شما را به خود جلب می‌کند را در یک قاب و در کنار هم داشته باشید.

طراحی کنید

در نحوه و روش طراحی لوگو موارد تعیین کننده متعددی وجود دارد که میبایست در نظر گرفته شوند.

قبل از هرچیز ابزار مورد نیاز برای طراحی لوگو را فراهم کنید. شما علاوه بر استفاده از کاغذ و قلم برای طراحی باید از نرم‌افزارهای طراحی لوگو نیز استفاده کنید و پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزارهای غیر پیچیده برای شروع کار استفاده کنید.

برای طراحی لوگو شما احتیاج به انتخاب فونت دارید، برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی چون Google Fonts, My Fonts, FontShop  استفاده کنید.

تصحیح کنید

در این مرحله از میان آرم‌های طراحی شده بهترین‌ها را انتخاب کنید و طرح‌های خام را از فیلترهای سلیقه‌ای و تحلیلی عبور دهید تا مشخص شود کدامیک می‌تواند لوگوی برتری باشد.

به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب در عین سادگی، میبایست به یاد ماندنی باشد.

در اینجا عناصر مختلف طراحی لوگو مانند رنگ‌ها، قلم‌ها و سبک‌ها را در نظر بگیرید و ببینید چگونه می‌توانید این المانها را در موارد استفاده خود جای دهید، سرانجام یک نسخه سیاه سفید تک رنگ آز آرم خود بسازید و مطمئن شوید که بر روی رنگ‌های تیره قابل تغییر است‌. در نهایت شما میبایست یک طرح نهایی لوگو داشته باشید که برای جزء به جزء آن وقت مناسبی صرف کردید و با دیدن آن احساس رضایت میکنید.

تعریف کنید

هنگامی که صحبت از حفظ یکپارچگی هویت برند است، کیفیت و سازگاری از موارد اساسی هستند.

با توجه به تنوع مکان‌هایی که لوگو در آنها استفاده شود و تعداد افرادی که نیاز به استفاده از آن دارند، تعیین مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها برای چگونگی رفتار و استفاده از لوگوی شما امری مهم و ضروری در طراحی لوگو است.

نتیجه‌گیری طراحی لوگو

شاید با خواندن این مقاله و مراحل طراحی لوگو اولین چیزی که به ذهنتان رسیده، سختی اینکار است! اما در نظر داشته باشید که طراحی هنری است که بدون خلاقیت و تمرین تکمیل نمی‌شود. پس برای تمامی مراحل به اندازه کافی وقت صرف کنید و بیشتر از خلاقیت در طراحی لوگو جهت شناسایی برند به دیگران بهره ببرید و شک نداشته باشید که در انتها نتیجه‌ای مطلوبی به دست خواهید آورد، در واقع نتیجه‌ای که از اینکار به دست می‌آید نمایانگر تلاش و زمانی‌است که شما برای خلق آن صرف کرده‌اید.

تیم هنری استدیو خانه عکس و طرح با در اختیار داشتن سالها تجربه و دانش کافی با نگاهی مدرن به صنعت تبلیغات سعی در ارتقاء تصویر بصری بهتری از برندها دارد. ما ادعا نمیکنیم که بهترین هستیم ولی در جهت پیشبرد و موفقیت ، و شکوفایی کسب و کارها تمامی تلاشمان را بکار بستیم و آماده‌ایم درزمینه تبلیغات و نه بنام مشاور بلکه به عنوان یک دوست همراه شما باشیم.

 وب سایتاستدیو خانه عکس و طرح

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.