معاون سازمان نظام پزشکی: منافع پزشکان در سیستم ارجاع تامین می شود

به گزارش یسکافه، معاون سازمان نظام پزشکی با اعلان اینکه منافع پزشکان کشور در سیستم ارجاع تامین می شود نه سیستم کنترل، اظهار داشت: هدف از قانون گذاری پزشک خانواده و سیستم ارجاع این بود که مردم احساس امنیت و آرامش کنند، هزینه های القایی کمتر شود و درمان، مسیر قطعی خودش را طی نماید تا رضایتمندی مردم هم بالاتر برود؛ اما بنظر می رسد که این موارد در وضعیت فعلی محقق نمی گردد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر رنجبر زاده که در یک برنامه رادیویی درباره ی حقوق پزشکان خانواده سخن می گفت، اظهارکرد: برنامه پزشک خانواده که از سال ۱۴۰۲ شروع شده در رابطه با همان برنامه پزشک خانواده است که در دو استان فارس و مازندران اجرائی می شد.

وی اضافه کرد: پزشکان خانواده قبلاً حقوق ثابت و مشخصی داشتند؛ اما الان دریافتی آنها برمبنای تعداد مراجعانی است که بوسیله سیستم ارجاع به پزشک عمومی یا متخصص مراجعه می کنند.

معاون سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: ممکنست که در این طرح اهداف قانون گذار تامین نشود؛ چون اولاً مردم در قدم اول باید به مراقبان سلامت و بعد به پزشک عمومی و متخصص مراجعه کنند در ثانی دریافتی پزشک، غالباً برمبنای تعداد مراجعان است و راه های تشویقی و کنترلی و مراقبت های ویژه و خاص را نخواهد داشت.

رنجبر زاده اظهار داشت: ما بدنبال این بودیم که جمعیت قابل توجهی تحت عنوان پزشکان خانواده تحت کنترل مراقبت سلامت و احیاناً در صورت لزوم، ارجاع قرار گیرند.

وی با اشاره به اهداف قانون گذار از پزشک خانواده و سیستم ارجاع اظهار داشت: هدف این بود که مردم احساس امنیت و آرامش کنند، هزینه های القایی کمتر شود و درمان، مسیر قطعی خودش را طی نماید تا رضایتمندی مردم هم بالاتر برود؛ اما بنظر می رسد که این موارد در وضعیت فعلی محقق نمی گردد.

معاون سازمان نظام پزشکی با اعلان اینکه منافع پزشک در سیستم ارجاع تامین می شود نه سیستم کنترل، اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی که در اختیار یک پزشک قرار می گرفت و سلامت آنها را تضمین می کرد الان نه فقط در برنامه پزشکی خانواده امکان پذیر نیست؛ بلکه هزینه های دولت را نیز می افزاید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.