تغییرات آب و هوایی چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟

افزایش دما برای افراد مبتلا به بیماری ام اس با عوارضی همراه می باشد چون که این افراد باید دمای بدن خویش را پایین نگه دارند. حساسیت به گرما مشخصه اختلال سیستم عصبی مرکزی است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، ازاین رو سوال این است که با افزایش دما ناشی از تغییرات آب و هوایی چه اتفاقی برای این بیماران خواهد افتاد؟ تعداد بیشتری از بیماران ام اس روانه اورژانس بیمارستان ها می شوند.
یک مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن غیر معمول دمای هوا سبب می شود تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به ام اس به اورژانس یا به پزشک رجوع کنند.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: افزایش رجوع این بیماران به اورژانس ناچیز است اما تأثیر شرایط آب و هوایی حائز اهمیت می باشد.
محققان تاکید کردند: می دانیم که میانگین دمای جهانی هر سال همچنان افزوده می شود و پیشبینی می شود هر دو الگوی هوا و دما با گذشت زمان تغییر کند و بی ثبات تر شود. در این شرایط تاثیرات مخرب آن بر سلامت عموم مردم و برخی گروه های پرخطر تایید شده است که از آن جمله میتوان به بیماران قلبی، ریوی، مبتلایان به زوال عقل و اختلالات روانی اشاره نمود.
به قول محققان آمریکایی اما وقتی تحقیقات و اطلاعات بررسی می شوند داده های چندانی در مورد تأثیر الگوهای هوا و دما در افراد مبتلا به ام اس وجود ندارد.
در این بررسی اطلاعات بیشتر از ۱۰۶ هزار آمریکایی مبتلا به بیماری ام اس مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد که افزایش غیر معمول دمای هوا با ۵۹۲ مورد رجوع بیشتر این بیماران به اورژانس، ۱۲۶۰ مورد بستری بیشتر و ۱۹۶۰ مورد بیشتر درمان سرپایی ارتباط دارد.
به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه آمده است: در شرایط آب و هوایی گرم بیماران مبتلا به ام اس چهار درصد بیشتر از شرایط معمول احتمال دارد به اورژانس رجوع کنند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.