استاندار فارس مطرح کرد: تزریق ۱۲۰ هزار دز واکسن توسط علوم پزشکی شیراز

به گزارش یسکافه فارس استاندار فارس اعلام نمود که تابحال توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا به اعضای گروه های هدف تزریق شده است.
عنایت الله رحیمی شنبه ۱۸ اردیبهشت در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز، اظهار داشت: استان فارس خوشبختانه در زمینه اجرای طرح واکسیناسیون ضد کرونا، در کشور پیشتاز است.
او اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، جهرم و فسا و دانشکده های علوم پزشکی لار و گراش در انجام سریع واکسیناسیون ضد کووید۱۹ تلاش قابل قبولی را انجام داده اند.
رحیمی تصریح کرد که حالا رتبه نخست واکسیناسیون ضد کووید۱۹ در کشور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اختصاص دارد.

استاندار فارس ضمن اشاره به وجود ۶ مرکز انجام واکسیناسیون ضد کووید۱۹ در شیراز، اظهار داشت: سالن های پیشبینی شده برای انجام واکسیناسیون در شیراز، بزرگ و دارای تهویه مناسب می باشد.
رحیمی همینطور ضمن اشاره به ایجاد یک مرکز واکسیناسیون خودرویی، اظهار داشت: پس از تزریق واکسن به کادربهداشت درمان، بیماران خاص و… حالا گروه سالمندان بالای ۸۰ سال در حال دریافت واکسن هستند.
پایان واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال طی ۱۰ روز آینده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم با اشاره به اینکه جمعیت سالمندان بالای ۸۰ هزار ساله استان فارس حدود ۸۰ هزار نفر است، اظهار داشت: از هفته گذشته تزریق واکسیناسیون ضد کووید۱۹ به این گروه شروع شده و امیدواریم طی ۱۰ روز آینده کار به پایان برسد.
دکتر مهرزاد لطفی اظهار داشت: طرح خودرویی واکسیناسیون ضد کووید۱۹ در شیراز برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند می توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه نموده و تزریق واکسن آنها در داخل خودرو انجام می شود.
او با تکیه بر اینکه مردم بدون اطلاع قبلی به مراکز واکسیناسیون رجوع نکنند و اطمینان داشته باشند اسامی افراد در فهرست موجود است، تصریح کرد: واکسیناسیون در گروه های هدف به صورت کامل، مرحله به مرحله انجام می شود و جای نگرانی نیست.

دومین مرکز واکسیناسیون خودرویی شیراز راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اشاره به راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون ضد کرونا در شیراز، از پیگیری برای توسعه این مراکز با همکاری استانداری و ارگان های ذیربط اطلاع داد و اظهار داشت: راه اندازی تزریق واکسن در منزل و سیار در شیراز، دیگر برنامه های در دست اجرا، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
لطفی همینطور خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ واکسنی از جانب دانشگاه در منزل تزریق نمی گردد و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.
رضایت شهروندان از مرکز واکسیناسیون خودرویی
جمعی از شهروندان در گفت و گو با ایسنا، ایجاد مرکز واکسیناسیون خودرویی را اقدامی در خور قدردانی دانستند.
این گروه از شهروندان شیراز با اشاره به اینکه شرایط کاملا بهداشتی را در اجرای این طرح شاهد بوده اند، از نظم حاکم بر اجرای این طرح هم قدردانی کردند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، استاندار و تعدادی از مسؤلان فارس، علاوه بر بازدید از مرکز واکسیناسیون خودرویی و هلال احمر، از مراحل آماده سازی بوستان دراک جهت راه اندازی دومین مرکز واکسیناسیون خودرویی شیراز بازدید کردند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.