اولویت های نظام پزشکی در دوره جدید

به گزارش یسکافه مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور ضمن بر شماری اولویت های اصلی تیم جدید سازمان نظام پزشکی، تصریح کرد: در انتخابات امروز نظام پزشکی، پروتکل ها رعایت نشد و این در حالی بود که پیش تر به وزارت بهداشت نامه نوشتیم و تذکرات لازم را دادیم و خواستیم محل های رای را به چند قسمت و چند محل تقسیم کنند ولی نپذیرفتند.
دکتر حسین کرمانپور در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار ایسنا مستقر در محل برگزاری انتخابات در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: استقبال از انتخابات نظام پزشکی تا پیش از این حالت نزولی داشت اما امروز روند مشارکت بهبود یافته است. من امروز خوشحالم که به هر علتی مشارکت افزایش یافت که این مورد دو یا سه پیام بزرگ دارد. اول آنکه معلوم است این سازمان زنده و پویا است و اعضای این سازمان دنبال تحول و تغییر هستند و پیام بعدی این است که منتخبین این دوره وظایف خیلی سنگینی دارند. پیام سوم هم برای ما است که در سازمان نظام پزشکی بودیم و وقتی استقبال افزایش می یابد یعنی عملکرد دوره قبل، عملکرد بدی نبوده است و توانسته سازمان را زنده نگه دارد.
وی ادامه داد: رای امروز رای تحول است که بخشی به تیم قبلی باز میگردد که توانسته سازمان را زنده نگه دارد و امیدواریم این روند در تیم بعدی تکرار شود. در سازمان نظام پزشکی اولویت اول قبل از پزشکان، سلامت مردم است چون اگر به مردم نرسیم سازمان می خواهیم برای چه؟ در دوره کرونا تلاش کردیم کنار مردم باشیم و خدمت نماییم و حضور امروز جامعه پزشکی در انتخابات نشان داده است این همراهی با مردم به جان پزشکان چسبیده است.
کرمانپور تصریح کرد: در دوسال گذشته جامعه پزشکی هم مانند سایر مشاغل تنها ضرر مالی نکرده است و بسیاری از پزشکان مهاجرت کردند یا مطب هایشان را بستند چونکه نمی صرفد کسی در جایی مطب بزند و پول ویزیت و پرداختی از بیمه ها تنها کفاف اجاره ی همان مطب را بدهد ازاین رو مطب ها بسته شده است، اولویت اصلی تیم جدید نظام پزشکی باید بگونه ای باشد که از نطر صنفی باب تازه ای برای اعضای نظام پزشکی باز کند. بعضی از دور به خوش پوشی و… پزشکان نگاه می کنند و نمی دانند پشت این خوش پوشی چه خبر است؛ اگر پزشک خوب لباس نپوشد و تمیز نباشد مردم بد بین می شود.
وی ادامه داد: مردم تصور می کنند ۱۰۰ درصد جامعه پزشکی از ماما و دندان پزشک تا جراح و متخصص همه از نظر مالی در سطح بالایی هستند که این گونه نیست، کل کسانی که وضعیت مالی خیلی خوبی دارند کمتر از ۱۰ درصد هستند و ۹۰ درصد جامعه پزشکی یک مقدار از خط فقر بالا تر هستند.
وی ادامه داد: تیم جدید در وهله بعد باید پروتکلهای درمان را با وزارت بهداشت مکتوب و دقیق بیاورند تا یک پزشک در شمال شهر تهران به یک شیوه و یک پزشک در بشاگرد به روشی دیگر عمل نکند. افرادی که حتی در همین دوره کرونا با زیر سوال بردن مراقبت های بهداشتی سبب صدمه رساندن به مردم شدند باید پاسخ دهند و وظیفه تیم جدید رسیدگی به این موضوعات است. در کنار این موضوعات آموزش سلامت به مردم از راه صدا و سیما اولویت بسیار مهمی است و با آموزش بهتر اوضاع سلامت مردم به مراتب بهتر می شود. سطح سواد سلامت مردم پایین است و اولویت وزارت بهداشت و نظام پزشکی باید افزایش این سواد باشد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.