ثبت بیش از ۳ میلیون مبتلاشدن به کووید در ۱۵ کشور جهان

یسکافه: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تا حالا به 238 میلیون و 662 هزار و 395 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 867 هزار و 525 نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده است و 215 میلیون و 859 هزار و 207 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۱ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۶ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
همین طور ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ مبتلاشدن و ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۵، ۲۰۴، ۳۷۳ ۷۳۳، ۵۷۵ ۲ هند ۳۳، ۹۷۱، ۶۰۷ ۴۵۰، ۸۱۴ ۳ برزیل ۲۱، ۵۷۵، ۸۲۰ ۶۰۱، ۰۴۷ ۴ انگلیس ۸، ۱۵۴، ۳۰۶ ۱۳۷، ۷۳۵ ۵ روسیه ۷، ۷۷۵، ۳۶۵ ۲۱۶، ۴۱۵ ۶ ترکیه ۷، ۴۴۴، ۵۵۲ ۶۶، ۱۸۰ ۷ فرانسه ۷، ۰۵۶، ۵۱۱ ۱۱۷، ۰۵۲ ۸ ایران ۵، ۷۰۲، ۸۹۰ ۱۲۲، ۵۹۲ ۹ آرژانتین ۵، ۲۶۵، ۸۵۹ ۱۱۵، ۴۷۳ ۱۰ اسپانیا ۴، ۹۷۳، ۶۱۹ ۸۶، ۷۷۸ به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برمبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.