تازه ترین آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان

یسکافه: مجموع مبتلایان به کووید-19 در جهان تا حالا به 406 میلیون و 400 هزار و 320 نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و 808 هزار و 895 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است. 326 میلیون و 144 هزار و 351 نفر از مبتلایان نیز تا حالا بهبود یافته اند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برمبنای آمارهای رسمیِ همه گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۷۹ میلیون مبتلا و بیش از ۹۳۹ هزار قربانی در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز اکنون با آمار بیش از ۴۲.۵ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۷.۱ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۳۶ هزار جان باخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان شمرده می شود و هند با بیش از ۵۰۷ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی در این لیست جهانی است.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۳۸ هزار قربانی تا حالا بالاترین مرگ و میر کرونائی را در میان کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.

فرانسه همین طور با ثبت بیش از ۲۱ میلیون مبتلا اکنون رکورددار مبتلاشدن در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونائی در جهان است.

جدول به روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۷۹، ۰۵۲، ۶۸۱ ۹۳۹، ۴۲۷ ۲ هند ۴۲، ۵۳۶، ۱۳۷ ۵۰۷، ۲۰۸ ۳ برزیل ۲۷، ۱۲۵، ۵۱۲ ۶۳۶، ۱۱۱ ۴ فرانسه ۲۱، ۳۷۲، ۲۷۸ ۱۳۴، ۲۰۷ ۵ انگلیس ۱۸، ۰۰۰، ۱۱۹ ۱۵۸، ۹۵۳ ۶ روسیه
۱۳، ۵۲۷، ۸۴۵
۳۳۸، ۰۹۱ ۷ ترکیه ۱۲، ۶۵۳، ۲۷۶ ۸۹، ۷۴۱ ۸ ایتالیا ۱۱، ۹۲۳، ۶۳۱ ۱۵۰، ۲۲۱ ۹ آلمان ۱۱، ۸۹۷، ۰۰۲ ۱۲۰، ۱۹۶ ۱۰ اسپانیا
۱۰، ۵۵۵، ۱۹۶
۹۵، ۶۰۶
بر اساس آمار جهانی ورلدامتر، ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۰۸ مبتلاشدن و ۱۳۳ هزار و ۲۹۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه دوازدهم در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق هم اکنون در ۲۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، ایران، کلمبیا، هلند، لهستان، مکزیک، اندونزی، اوکراین، ژاپن، آفریقای جنوبی، فیلیپین، بلژیک، پرو، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، کانادا و پرتغال نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.