مدیرعامل سازمان انتقال خون مطرح کرد سه ماه سخت برای ذخایر خونی در کشور

به گزارش یسکافه مدیرعامل سازمان انتقال خون، تأمین خون سالم و کافی را مأموریت اصلی این سازمان خواند و اظهار داشت: معمولاً روزهای آخر سال و مشغله و ترافیک ناشی از آن، آغاز تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان و موجهای همه گیری کرونا چهار پیک کاهش اهدای خون است که متاسفانه در وضعیت کنونی هر چهار موقعیت با هم مقارن شده اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مدیر عامل سازمان انتقال خون در وبیناری با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و استانی نقشه راه و نگاههای سال 1401 را با عنایت به رویدادها و ضرورتهای این سال اعلام نمود.
دکتر مصطفی جمالی در این وبینار ضمن اشاره به اهمیت و خصوصیت خاص ایام پیش رو اظهار داشت: معمولاً روزهای آخر سال و مشغله و ترافیک ناشی از آن، آغاز تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان و موجهای همه گیری کرونا چهار پیک کاهش اهدای خون است که متاسفانه در وضعیت کنونی هر چهار موقعیت با هم مقارن شده اند.
وی اضافه کرد: به جهت اینکه مأموریت اصلی سازمان که تأمین خون سالم و کافی در کشور است بتواند به خوبی صورت گیرد، لزوم دارد تا برنامه ریزی و همت مناسبی از جانب ستاد سازمان انتقال خون و مراکز استانی اعمال شود تا بتوانیم این سه ماه پر از ریسک را بدون کاهش ذخایر خونی و مشکلات ناشی از آن پشت سر بگذاریم.
جمالی با مروری بر شاخص ها و لزوم های هنر مدیریت در سازمان انتقال خون و مراکز استانی اظهار داشت: شناخت وضعیت موجود و فرصت ها و تهدیدهای ثابت و مقطعی، توجه به وضعیت موجود اعتبارات، ذخایر روزانه خون و وضعیت کارکنان به صورت مستمر از ضروریات مدیریت است تا مدیر بتواند قدرت تحلیل داشته باشد.
وی با تکیه بر فرصت ها و موقعیت های بومی و منطقه ای هر استان اظهار داشت: خلاقیت هم شاخص دیگری است که از جانب مدیران می تواند کارگشا باشد.
جمالی با تکیه بر نقش روابط عمومی و دفتر جذب اهدا کنندگان و برنامه ریزی قوی برای جلب مشارکت و همکاری مردم و نگهداری اهدا کنندگان خون و استمرار آن اظهار داشت: بعضی از استانها با تلاشی خلاقانه توانسته اند از ظرفیت نیروهای داوطلب و تبلیغات شهری توجه مردم را به اهدای خون جلب کنند که استان تهران در این حوزه تجربه موفقی دارد.
وی با تکیه بر اهمیت عدالت در توزیع امکانات، افزایش بهره وری و ریسک پذیری حساب شده جهت استفاده از روشهای متفاوت در عملکرد و تفویض اختیار به مدیران میانی برای اجرای صحیح جزئیات اظهار داشت: رابطه مناسب با دستگاههای نظارتی و حضور فعال مدیران استانی در جلسات استان راه مناسبی است برای به دست آوردن نظر مثبت سازمانهای مرتبط و تأمین بودجه از استانداری.
جمالی مدیران استانی را به تعامل با بخش خصوصی و دولتی در استان دعوت کرد و اضافه کرد: حفظ و امانت در بیت المال از خط قرمزهای مهم این سازمان است که باید نسبت به آن حساسیت ویژه داشته باشیم و عدول از آن قابل گذشت نیست و از شما توقع دارم نسبت به منافع سازمانی و عدالت در عملکردحساس باشید و با شجاعت از آن دفاع کنید و در زمینه شایسته سالاری و منافع سازمانی با قدرت ظاهر شوید و ما هم ازاین عملکرد دفاع خواهیم کرد.
وی از مدیران استانی خواست تا وضعیت ذخایر خون را مشخص و نیاز متوسط سه ماه پیش رو را محاسبه کنند و برای به دست آوردن این میزان با احتساب 10 درصد بیشتر، برنامه ریزی دقیق انجام دهند و طی این سه ماه که چهار مقطع کاهش اهدای خون با یکدیگر تلاقی کرده است تمامی تلاش خویش را به خرج دهند و لحظه ای تعلل نکنند.
وی با تکیه بر اهمیت اولویت دادن به تأمین نیازها و مطالبات کارکنان اظهار داشت: طی سه ماهه پیش رو همه باید با حداکثر ظرفیت تلاش نماییم.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، جمالی از تمامی پزشکان و مدیران و کارکنان ستاد مرکزی و استانی خواست تا در فرآیند تأمین خون مراکز اهدای خون را یاری دهند و در صورت نیاز کارکنان آموزش ببینند تا بتوانند در بخشهای مختلف این فرآیند کمبودها را طی زمان یاد شده پوشش دهند.
وی با تکیه بر اهمیت عملکرد کارکنان و ارزشیابی دقیق و موثر آن اظهار داشت: بزودی سیستم ارزشیابی سازمان باید به نحو بهینه تغییر کند تا هر یک از کارکنان طبق عملکرد خود دیده شوند تا با انگیزه کار کنند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: در این سه ماه باید شبانه روز در صحنه باشیم.
وی با تکیه بر اهمیت هماهنگی و تعامل صد درصدی دفتر جذب و روابط عمومی اظهار داشت: طبق یک برنامه متشکل باید فرهنگسازی و جذب اهدا کنندگان برای تکمیل ذخایر خون در تمام کشور صورت گیرد و استانها از ظرفیت های بومی و خاص خود هم در این حوزه استفاده کنند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.