اثر مخرب آلودگی هوا بر گوارش

به گزارش یسکافه زنجان فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی اظهار داشت: آلودگی هوا سبب تحریک دستگاه گوارش، صدمه مخاط معده و روده و ایجاد حالت تهوع می شود.
مسعود صدرالدینی در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با تأثیر آلودگی هوا بر گوارش، اظهار نمود: آلودگی هوا سبب تحریک دستگاه گوارش، صدمه مخاط معده و روده و ایجاد حالت تهوع می شود و وقتی تنفس می نماییم، مقداری هوای آلوده وارد دستگاه گوارش می شود و مخاط معده و مری را آلوده می کند؛ ازاین رو ترشحات لازم برای هضم غذا صورت نمی گیرد که حالت تهوع و دل درد را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از اندازه آلاینده ها همچون عواملی که به صورت غیرمستقیم بر زخم معده تأثیر می گذارد، اضافه کرد: آلودگی هوا در طولانی مدت سبب تحریک دستگاه گوارش، صدمه مخاط معده و روده و ایجاد حالت تهوع می شود.
این مسئول در ارتباط با ارتباط آلودگی هوا و زخم معده، خاطرنشان کرد: وقتی در هوای آلوده نفس می کشیم مقداری هوای آلوده وارد دستگاه گوارش می شود و مخاط معده و مری را آلوده می کند و همین عوامل سبب بروز زخم معده در طولانی مدت می شود.
فوق تخصص گوارش و آندوسکوپی با اشاره به اینکه آلودگی هوا که ناشی از ذرات ریز موجود در هوا است، می تواند به طرق مختلف روی بیماری های قلب وعروق و ریز عامل های آن تاثیر بگذارد، اظهار داشت: آلودگی هوا می تواند تحریک سیستم سمپاتیک، تشدید تصلب شرایین و فشار خون، تاثیر در مقاومت به انسولین، اختلال در عملکرد قلبی، ایجاد آریتمی های قلبی و افزایش احتمال سکته ها و نارسایی های قلبی را برای افراد به همراه داشته باشد و همینطور می تواند بر روی عروق محیطی بدن انسان هم تأثیرگذار باشد.
صدرالدینی در ارتباط با نکات مراقبتی در زمان آلودگی هوا، تصریح کرد: سفارش می شود در شرایط آلودگی هوا به اندازه کافی آب نوشیده شود تا با شست وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.