محققان چینی می گویند؛ مکمل کلسیم برای افراد زیر ۳۵ سال و بهبود تراکم استخوانی

یسکافه: یک بررسی تحقیقاتی جدید نشان میدهد که مکمل کلسیم در گروههای سنی جوان تر بطور قابل توجهی سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد.

به گزارش خ برنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان دارد. کمبود آن می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و ایجاد بیماری هایی مانند پوکی استخوان شود.
مصرف مکمل کلسیم در سنین بالاتر فقط اندکی خطر پوکی استخوان یا شکستگی را کم می کند.
اخیراً، پژوهشگران یک بررسی سیستماتیک را در مورد شواهد مربوط به تأثیر مکمل کلسیم در گروههای سنی جوان تر تکمیل کردند و دریافتند که مکمل ها در حقیقت توده استخوان را بهبود می بخشد.
پوکی استخوان، که در آن استخوان ها به سبب از دست دادن تراکم استخوان متخلخل و ضعیف تر می شوند، یک نگرانی مهم برای سلامتی در طول پیری است.
این عارضه خطر شکستگی را به ویژه در لگن، مهره های نخاعی و مچ دست می افزاید. پوکی استخوان خصوصاً زنان مسن را تحت تأثیر قرار می دهد و به طور معمول در نتیجه تغییرات هورمونی یا کمبود کلسیم یا ویتامین D رخ می دهد.
محققان دانشگاه پزشکی ونژو چین، به بررسی کارآزمایی های تصادفی سازی شده و کنترل شده پرداختند که در آنها، مصرف کلسیم یا کلسیم به همراه ویتامین D را با دارونما یا بدون درمان در شرکت کنندگان زیر ۳۵ سال مقایسه کردند. بطور خاص، پژوهشگران تراکم مواد معدنی استخوان یا محتوای مواد معدنی استخوان را مورد بررسی قرار دادند.
آزمایشات مربوط به تراکم مواد معدنی استخوان می تواند عکس فوری از سلامت استخوان فرد را ارائه نماید. تغییرات توده استخوانی بطور طبیعی به مرور زمان رخ می دهد و در دهه ۲۰ سالگی به اوج می رسد.
در مطالعه جدید، پژوهشگران دریافتند که مکمل های کلسیم در افراد زیر ۳۵ سال می تواند میزان چگالی مواد معدنی استخوان را هم در کل بدن و هم استخوان ران بهبود بخشند و تا حدودی چگالی مواد معدنی استخوان ران، کل بدن و ستون فقرات کمر را افزایش دهد.
محققان دریافتند که هم منابع رژیمی حاوی کلسیم و هم مکمل کلسیم اثرات مثبتی بر چگالی کل مواد معدنی استخوان دارند.
به گفته پژوهشگران، سن خاصی برای شروع مکمل ها سفارش نشده است. دستورالعمل ها میزان مصرف کلسیم را برمبنای گروه سنی، ۱۰۰۰ میلی گرم در روز برای سنین ۱۹ تا ۵۰ سال و ۱۲۰۰ میلی گرم در روز برای افراد بالای ۵۰ سال سفارش می کند.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.