جو پایدار در اکثر نقاط کشور

به گزارش یسکافه، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، آخرین وضعیت جوی کشور را شرح داد و اظهار داشت: در شهر های تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیشبینی می شود.
صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز ( پنجشنبه ۱۸ آبان) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.
وی ضمن اشاره به این که در سواحل شمالی افزایش موقتی دما رخ می دهد، خاطرنشان کرد: همینطور در شهر های تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیشبینی می شود.
به نقل از ایشان، روز جمعه ( ۱۹ آبان) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استانهای ساحلی خزر افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق رخ می دهد. در این روز دریای خزر مواج است و در سواحل کاهش موقتی دما رخ می دهد.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تصریح کرد: روز شنبه (۲۰ آبان) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در شمال شرق و شرق کشور افزایش وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده حاکم است. روز یکشنبه (۲۱ آبان) در گیلان و شرق اردبیل وزش باد و بارش پراکنده انتظار می رود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است. دوشنبه ( ۲۲ آبان) هم در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.
او در انتها در رابطه با وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۹ آبان ماه) قسمتی ابری همراه با غبار بامداد گاهی و به تدریج وزش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و شنبه ( ۲۰ آبان ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.