برای افزایش کیفیت زندگی در بافت های فرسوده پویش نهال نو، خانه نو انجام شد

یسکافه: همزمان با روز درختکاری با هدف ترویج نوسازی مسکن و ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی شهری، پویش «نهال نو، خانه نو» در محله مینایی منطقه 15 تهران اجرا شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، امروز ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری پویش «نهال نو، خانه نو، بادست تو، برای تو» به دستور وزیر راه و شهرسازی و با راهبریهای شرکت بازآفرینی شهری ایران از منطقه ۱۵ شهرداری تهران (محله مینابی) شروع شد.
علاوه بر تهران ۲۳ استان دیگر برای این پویش اعلام آمادگی کرده اند. این رویداد در امتداد برنامه های نوسازی و بهسازی مسکن و کاهش تعداد سقف های لرزان انجام شد.

محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت جایگاه درختکاری و برکات آن در زندگی انسان ها اشاره نمود و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و این مهم با تعامل مناسب با دستگاه های ذیربط همچون شهرداری ها و نیز مشارکت مردم حاصل می شود. کاشت درخت و نهال منجر به افزایش فضای سبز محیط شهری شده و در مجموع ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی شهری را بدنبال دارد.
وی ادامه داد: تا حالا بیش از ۱۰۰ بوستان و فضای بزرگ توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران برای پشتیبانی از شهرداری ها و بهبود فضای محیط شهری محلات فرسوده شهری ساخته و تحویل داده شده است. آخرین مورد آن بوستان چهار هکتاری در محله حاشیه ای اسلام آباد سنندج بود که مدتی پیش به بهره برداری رسید.
حسین جنتی ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: کاشت نهال به مفهوم حس نو در فضای محلات است که امید داریم روز درخت کاری فرصتی برای حضور در محلات و دیدار با مردم و معتمدین محلات باشد، امروز در محله مینابی منطقه ۱۵ جهت دیدار با سازندگان، مردم و معتمدین محلات و اصحاب رسانه حاضر خواهیم بود.
وی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و ۴۷ شهردار شهرهای استان تهران خواست به این پویش ملحق شوند و در فرصت باقیمانده تا انتهای سال به افزایش جریان نوسازی محلات کمک کنند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.