رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد برگزاری همایش بین المللی در رابطه با حکمرانی محیط زیست اسلامی

به گزارش یسکافه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: انسان با زیاده خواهی و دخالت در طبیعت، باعث تخریب و نابودی محیط زیست شده است و این همان قوانین و سنت های الهی است که در آموزه های دینی و قرآنی ما هم به روشنی مطرح گردیده است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا علی سلاجقه در جلسه هم اندیشی با اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فعالان و تشکلهای زیست محیطی استان قم در تالار اندیشه دانشگاه قم با تکیه بر لزوم توجه به مدیریت منابع کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در زمینه محیط زیست مبتنی بر کلید واژه های خودمان حرکت نکردیم بلکه بر مبنای خط کش هایی که غرب برای ما گذاشته است، گام برمی داریم اما در دولت انقلابی به دنبال معرفی کلید واژه هایی مبتنی بر فرهنگ بومی و فقه اسلامی به جهان هستیم تا مسائل زیست محیطی و راهکارهای آنرا بعنوان الگویی کاربردی و نه بعنوان یک گفتمان لوکس و زینتی معرفی نماییم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی محیط زیست بسیار موفق عمل کرده است، اظهار داشت: اگر با زبان محیط زیست با جهان سخن بگوییم، می توانیم ایده ها و افکار خودمان را صادر نماییم و در آینده ای نزدیک همایشی بین المللی با مبحث حکمرانی محیط زیست اسلامی برگزار خواهیم کرد همینطور ما درحال رایزنی با دیگر کشورها در حوزه های مختلف آب و گرد و غبار هستیم.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به لزوم مشارکت همگانی در امر محیط زیست اضافه کرد: در این حوزه بیشتر از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست در کشور بوجود آمده است و سمن های محیط زیست کاملا فعال شده اند. سیاست ما مدیریت و همکاری این تشکل هاست و بارها درخواست کرده ایم تا روحانیون و بسیجیان و دیگر افراد مؤثر در جامعه تشکل های زیست محیطی تشکیل دهند.

رئیس سازمان محیط زیست به وضعیت زیست محیطی استان قم هم اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به جایگاه شهر مقدس قم در جهان اسلام باید به مباحث زیست محیطی در این خطه با نگاه بین المللی نگریسته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه ضمن اشاره به لزوم دریافت ارزیابی های زیست محیطی برای انجام پروژه ها و تاکید رئیس جمهوری بر حل مشکلات زیست محیطی کشور و نظارت دقیق بر آنها تصریح کرد: در مسأله شرکتهای دانش بنیان در حوزه محیط زیست، دانشگاه های استان قم باید در کنار حوزه های علمیه در این حوزه محور باشند چونکه آموزه های دینی ما در زمینه محیط زیست جامع است و از سویی هم مباحث زیست محیطی بدون در نظر گرفتن مباحث دانش بنیان نمی تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.