شب گذشته انجام شد: انتقال ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک

به گزارش یسکافه ایسنا/مرکزی معاون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی از انتقال ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا از حوزه علمیه خاتم الانبیا اطلاع داد.
ایران نژاد سه شنبه ششم اسفندماه در نشست کمیته سلامت و جلوگیری از بیماری کرونا در شورای شهر اراک بیان نمود: مبحث ویروس کرونا بحث ترسناکی نیست، اما باید مراعات کرد. شب گذشته ۵ مورد مبتلا از حوزه علمیه خاتم الانبیا به مرکز درمانی منتقل شدند ولی به علت رعایت نکات بهداشتی هیچ یک از عوامل اورژانس مبتلا نشده اند.
وی خاطرنشان کرد: نقاطی در شهر ما وجود دارد که باید بررسی شود، دیشب که برای تخلیه حوزه علمیه خاتم الانبیا رجوع کردیم، یک روحانی با خانواده در حال گشت در محوطه بودند، این رفتارها برای شهر مشکل آفرین خواهد بود. این مرکز آموزشی به علت حضور دانشجویان خارجی باید کنترل شود. هر شب برخی از افراد از این مرکز آموزشی به مرکز درمانی منتقل می شدند. این شرایط برای سیستم بهداشت و درمان شهر قابل قبول نیست.
ایران نژاد با تاکید بر اینکه نقاط تجمعی مانند حوزه ها و پادگان ها باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرند، اظهار داشت: اراک و شهرهای اطراف صنعتی هستند، ما پالایشگاه و پتروشیمی را داریم که اگر همه گیری رخ دهد کنترل بیماری در آنها کار ساده ای نیست، فکر می کنم باید تمهیدات خاص در نظر گرفته شود. تجهیزات پزشکی که به دیگر استان ها اختصاص می یابد قابل قیاس با استان مرکزی نیست، کمبود جدی نداریم، اما پیشبینی می نماییم تا خرداد و تیرماه باید خویش را آماده نگه داریم.
وی اظهار نمود: هم اکنون به پرسنل اورژانس تجهیزات حفاظت فردی داده شده است، اما این تجهیزات بعد از انتقال یک بیمار مثبت به کرونا باید معدوم شود، در نتیجه باید بالاتر از اینها فکر کرد. بعضی از استان ها امروز به صورت کانتینری از وزارتخانه تجهیزات دریافت می کنند و وضعیت تجهیزات استان مرکزی با آنها قابل مقایسه نیست.
معاون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی با اشاره به اینکه به نظر می آید نتوانسته ایم به مسؤلان کشوری بقبولانیم که درگیری با این بیماری در استان مرکزی فوق العاده است، اظهار داشت: آمار شاید در ظاهر کم باشد اما تصاعدی در حال رشد است، اگر یک پزشک و پرستار در یک مجموعه درمانی مبتلا شود امکان دارد دیگر ارکان بهداشت و درمان استان بترسند، اگر یک پرستار در بیمارستان آیت الله خوانساری مبتلا شود، به علت اینکه اغلب پرستاران خانم هستند، امکان دارد شوهران آنها اجازه حضور و ادامه فعالیت را به علت نبود تجهیزات به آنها ندهند. باید واقعیت را به کشور منتقل نماییم.
وی اظهار نمود: بعضی از شهرها ارسال کالاهای تولیدی مانند ماسک و تجهیزات فردی به سایر استان ها را ممنوع کرده اند ولی در استان مرکزی چنین نیست و تولیدات در حال خروج از استان است. حتی اورژانس خرید بعضی از اقلام بهداشتی از سایر استان ها را انجام داده بود و فاکتور صادر شده بود ولی اجازه ارسال به استان را ندادند و گفتند چون استان ما هم درگیر ویروس می باشد این تجهیزات باید در خود استان مصرف شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.